Naujienos
„Via Lietuva“ įspėja vairuotojus dėl kelio dangos taršos – pasekmės gali būti skaudžios
Kasmet valstybinės reikšmės kelių valdytoja „Via Lietuva“ ir bendrovė „Kelių priežiūra“, kuri yra atsakinga už kokybišką šių kelių priežiūrą, gauna apie 100 pranešimų dėl kelio dangos taršos. Sudėtingiausia padėtis rudenį ir pavasarį fiksuojama tose vietovėse, kur valstybinės reikšmės keliai kerta dirbamus laukus arba yra šalia žvyro karjerų.
Ant kelio dangos patenkantis purvas, žemės ar žvyras mažina padangų
sukibimą su danga, ilgina stabdymo kelią ir didina eismo įvykių riziką, ypač
posūkiuose. Be to, užteršta kelio danga prastina horizontalaus ženklinimo
matomumą, o ilgainiui tai gali lemti ir pačios dangos pažeidimus.
„Nuo žemės ūkio ar sunkiasvorės technikos ant kelio dangos iškritę
nešvarumai mažina transporto priemonių valdomumą ir stabdymo efektyvumą, o tai
gali baigtis skaudžiomis pasekmėmis. Visus ūkininkus, sunkiasvorių transporto
priemonių vairuotojus, karjerų valdytojus bei rangovus raginame elgtis
atsakingai – pasirūpinti švariais ratais ir taip prisidėti prie saugesnių kelionių
visoje Lietuvoje“, – akcentuoja „Via Lietuva“ Infrastruktūros priežiūros
skyriaus vadovas Modestas Lukošiūnas.
Dažnai žemdirbiai, išvažiuodami iš laukų, dirbamų teritorijų net
nesusimąsto, kad užteršdami kelio dangą kelia tiesioginį pavojų kitiems eismo
dalyviams. Tuo metu žvyro karjeruose teršimas dažnai kyla dėl nevalytų ratų ar
netinkamai uždengtų birių medžiagų krovinių.
Užteršta danga tampa slidžia, didina dulkėtumą šiltuoju metų laiku ir
sudaro sąlygas nelaimingiems atsitikimams. Be to, užteršus žvyrkelius padidėja
kelio dangos nuvalymo kaštai, nes, nustūmus žemių ir purvo sluoksnį, dažnu
atveju kelią tenka papildomai žvyruoti ir profiliuoti.
Ypač sudėtinga situacija fiksuojama tose Lietuvos vietovėse, kur keliai
ribojasi su intensyviai dirbamais laukais ar karjerais. Vienas ryškiausių
pavyzdžių – Trakų rajone esantis A16 kelio ruožas ties 20,84 km, kur danga
nuolat užteršiama transportui išvažiuojant iš vietinės reikšmės kelio, vedančio
į žvyro karjerą.
Pagal Kelių eismo taisykles, eismo dalyviai privalo laikytis visų būtinų
atsargumo priemonių, nekelti pavojaus kitų eismo dalyvių, kitų asmenų ar jų
turto saugumui ir aplinkai, nesudaryti kliūčių jų eismui ir pan.
Už kelio dangos teršimą numatytos administracinės nuobaudos. Vadovaujantis
Administracinių nusižengimų kodekso 459 straipsnio 9 punktu, kelio dangos
užteršimas gali užtraukti baudą nuo 300 iki 560 eurų. Šis straipsnis taikomas
ir kitais atvejais, kai keliamas pavojus eismui ar gadinami kelio statiniai bei
įrenginiai.
Žvyro karjerų valdytojai taip pat turi pareigą užtikrinti, kad iš
teritorijos išvykstanti technika nekeltų pavojaus eismui – transporto priemonės
turi išvažiuoti švarios, o ratų plovimas yra viena veiksmingiausių priemonių
tai užtikrinti. Tas pats galioja ir ūkininkams: iš laukų išvykstanti technika
turi būti tokia, kad nekeltų papildomos rizikos kitiems eismo dalyviams.
„Via Lietuva“ pabrėžia, jog transporto priemonių vairuotojai privalo pasirūpinti, kad į kelią išvažiuotų švariais ratais ir neterštų dangos. Lietuvos Respublikos kelių įstatymas draudžia bet kokius darbus keliuose ar jų juostose be kelio savininko sutikimo, tačiau esant poreikiui galima gauti leidimą valymo darbams atlikti.
Apie AB „Via Lietuva“
„Via Lietuva" – valstybės valdoma įmonė, atsakinga už Lietuvos kelių
modernizavimą, priežiūrą ir eksploatavimą. Bendrovė rūpinasi daugiau nei 21
tūkst. km valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1500 tiltų, viadukų, tunelių
ir daugiau nei 2000 km pėsčiųjų ir dviračių takų.
„Via
Lietuva“