Naujienos
Kaip šiuolaikinės sandėlio valdymo sistemos padeda įmonėms augti: nuo tvarkos sandėlyje iki geresnės klientų patirties
UAB „Verslo konsultavimo grupė“ (VKG)
džiaugiasi galėdama pristatyti vieną pažangiausių (pagal Gartner Magic
Quadrant) sandėlių valdymo sprendimą SCExpert (Made4net, LLC). Ši moderni sandėlio valdymo
sistema
(WMS) sukurta taip, kad automatizuotų visus sandėliavimo procesus ir užtikrintų
maksimalų darbo efektyvumą. Diegdami tokią sistemą, įmonės gali optimizuoti
prekių priėmimą, saugojimą ir išdavimą, ženkliai sumažinti žmogiškąsias klaidas
ir greičiau aptarnauti klientus. Taip pat reikšmingai mažėja laikas, skiriamas
dokumentų tvarkymui ir atsargų valdymui, todėl logistikos sąnaudos sumažėja.
Automatizuotas prekių valdymas ir
procesų optimizavimas
WMS yra skaitmeninė programa, kuri
supaprastina sandėlio darbą nuo pradžios iki galo. Diegiant sistemą visos
operacijos – nuo prekių priėmimo iki jų išsiuntimo – stebimos realiuoju laiku.
Prekėms priskiriami unikalūs identifikatoriai (barkodai), o kiekvieno krovinio
judėjimas fiksuojamas naudojant mobiliuosius skaitytuvus ir belaidį ryšį. Tai
leidžia tikslingai planuoti prekių išdėstymą sandėlyje, greičiau surasti
reikiamas prekes ir sklandžiai vykdyti užsakymus. Sistema fiksuoja atsargų
likučius kiekvienu momentu, todėl atsargos valdomos tiksliai ir efektyviai.
VKG specialistai ne tik įdiegia
standartinį WMS modulį, bet ir pritaiko jį pagal įmonės poreikius. Esamus
sandėlio procesus adaptuoja prie sistemos funkcionalumo – atlieka reikiamas
modifikacijas ir integraciją su esamomis apskaitos ar ERP sistemomis. Taip užtikrinama,
kad naujoji programa sklandžiai įsilieja į jau veikiančią įmonės organizacinę
struktūrą. Dėl šių sprendimų darbuotojai lengviau perpranta naują sistemą, o
sandėlio darbuotojų našumas išauga nuo 15 iki 35% (tas pats sandėlio darbuotojų
skaičius gali atlikti daugiau darbų).
Pagrindiniai sistemos privalumai
WMS įdiegimas atveria daugybę naudos
įmonėms. Svarbiausi privalumai yra:
●
Laiko ir kaštų taupymas: visos sandėlio duomenys – nuo
užsakymų iki prekių buvimo vietos – saugomi vienoje platformoje, todėl
darbuotojai greičiau randa reikiamą informaciją ir paruošia siuntas;
●
Žmogiškųjų klaidų mažėjimas: sistema automatiškai
kontroliuoja likučius ir operacijas, todėl išvengiama neteisingo prekių
parinkimo ar praleidimų rengiant užsakymus;
●
Realaus laiko inventorizavimas: WMS nuolat atnaujina
duomenis apie atsargas, tad įmonės vadovai turi aiškią apžvalgą apie prekių
likučius bet kuriuo metu;
●
Integracija su kitomis sistemomis: programinė įranga gali
būti prijungta prie buhalterijos ar pardavimų sistemų, tad užsakymų vykdymas ir
finansų apskaita dera sinchroniškai;
● Lankstūs diegimo būdai: sistema gali
veikti debesų (SaaS) aplinkoje arba būti įdiegta kliento serveryje – klientas
renkasi, kaip patogiau naudotis sprendimu.
Be to, aukštos klasės WMS
technologiškai paruošta augti kartu su įmone. Pavyzdžiui, mobilieji įrenginiai
gali jungtis per bevielį tinklą ar mobilius duomenis (4G) ir tai sudaro
galimybę lengvai keisti sandėlio išdėstymą ar plėsti veiklą be papildomų sistemų
įsigijimų. Išmanus duomenų analizės modulis leidžia generuoti aiškias
ataskaitas ir diagramas apie veiklos rodiklius – tokiu būdu vadovai gali
greitai įvertinti veiklos efektyvumą ir priimti pagrįstus sprendimus.
Mažesnės logistikos sąnaudos
Įdiegus sandėlio valdymo sistemą
ženkliai sumažėja įmonės logistikos sąnaudos. Pirmiausia, mažėja poreikis
papildomai darbuotojų komandai – automatizacija leidžia susidoroti su dienos
užduotimis greičiau, o darbuotojai dedikuojami aukštesnio prioriteto užduotims.
Dėl to investicijos į darbo užmokestį ir personalo mokymus mažėja. Antra, kai
atsargų valdymas yra tikslus ir realaus laiko, išvengiama prarastų prekių ar
pavėluotų užsakymų. Tai reiškia, kad klientai gauna savo užsakymus laiku, o
jums tenka mažiau skubių siuntų, nuolaidų ar transporto išlaidų.
Taip pat sumažėja investicijos į
fizinę sandėlio įrangą. Debesų pagrindu veikianti WMS sprendžia nemažą dalį
administracinių darbų, tad verslui nebūtina brangiai investuoti į gausią
techniką ar specializuotą kompiuterinę įrangą. Galite efektyviau išnaudoti
turimą techniką ir įrangą, o laisvus resursus išnuomoti ar kitaip panaudoti.
Tokiu būdu sistema suteikia lankstumo verslui plėstis ir augti nepatiriant
didelių išlaidų.
Pritaikymas ir įdiegimo būdai
VKG profesionalų komanda užtikrina, kad
sandėlio valdymo programa būtų pilnai pritaikyta jūsų verslui. Diagiant WMS
sistemą pirmiausia išanalizuojami kliento procesai ir parengiamas sprendimas
būtent tam verslo modelio tipui. Pasitelkdami 15 metų VKG patirtį, WMS
programa integruojama su įmonės buhalterine arba ERP sistema, kad informacija
būtų perduodama sklandžiai ir tiksliai. Esant poreikiui WMS sistema sujungiama
ir su kurjerių programomis, kad pagreitina siuntų išsiuntimą. Tuo pačiu
atliekamos reikiamos modifikacijos, kad įrankis prisitaikytų prie jūsų veiklos
specifikos.
WMS gali veikti dviem pagrindiniais
būdais: kaip debesų (cloud) paslauga arba instaliuota jūsų infrastruktūroje.
Debesijos sprendimas leidžia pradėti naudotis sistema vos per kelias savaites,
užtenka pasirūpinti belaidžiu tinklu sandėlyje ir įsigyti mobiliuosius
skaitytuvus. Įmonėms, kurios nori valdyti duomenis savo serveriuose, sistema
gali būti instaliuota “vietoje”. Tokiu atveju diegimas trunka šiek tiek ilgiau
(dėl techninės įrangos paruošimo), tačiau taip gaunama maksimalus kontrolės ir
saugumo lygis. Vidutiniai diegimo terminai siekia kelis mėnesius (2–6
mėnesius), priklausomai nuo įmonės dydžio ir procesų sudėtingumo. Diegimo metu VKG
specialistai teikia ir intensyvią techninę pagalbą, kad darbuotojai greitai
išmoktų naudotis sistema.
Rezultatai – aukštesnis efektyvumas
ir patikimumas
Nuo pirmos sistemos dienos klientas
pajunta įgytą naudą. Daug tiksliau planuojamos logistikos operacijos, greičiau
surenkami užsakymai, atsiranda veiklos skaidrumas, o tai leidžia per dieną
išsiųsti daugiau siuntų bei užtikrinti aukštesnę paslaugos kokybę. Dažnai
pastebima, kad daugelis įmonių ši investicija atsiperka jau per 1–2 metus:
padidėja darbo produktyvumas, o sutaupytos sąnaudos dėl mažesnio klaidų
skaičiaus ir sumažėjusio personalo poreikio virsta tiesioginiu pelnu.
Apibendrinant, VKG moderni
sandėlio valdymo sistema – tai patikimas partneris kiekvienos įmonės logistikos
optimizavime. Sprendimas pajėgia integruotis į esamą verslo aplinką,
atsižvelgdamas į jūsų unikalius procesus, o realaus laiko duomenys ir
automatizavimas suteikia konkurencinį pranašumą. Įmonėms, siekiančioms aukštos
kokybės klientų aptarnavimo ir mažesnių logistikos sąnaudų, toks WMS sprendimas
yra puiki investicija į ateitį.