Naujienos
„Utenos trikotažo“ grupė per tris šių metų ketvirčius uždirbo 20,9 mln. Eur pajamų
SBA
tekstilės įmonių
grupė „Utenos trikotažas“ per devynis
šių metų mėnesius realizavo produkcijos užsakymų ir suteikė paslaugų už 20,9
mln. Eur, t.y. 11,7 proc. mažiau nei prieš metus, kai grupės pardavimai siekė 23,7 mln. eurų. Pati bendrovė „Utenos trikotažas“ uždirbo 18,3 mln. Eur pajamų arba 11,9
% mažiau nei pernai.
Didžiausio
„Utenos trikotažo“ pardavimų segmento – užsakomųjų trikotažo gaminių – pardavimai pasibaigus trims metų
ketvirčiams sumažėjo
21 % iki 14,3 mln. eurų. Bendras 2020
m. trijų ketvirčių eksportas siekė 74,5 % grupėje pagaminamos produkcijos.
„Trečiąjį šių metų ketvirtį užsakomųjų trikotažo gaminių pardavimai
kiek atsitiesė po stipresnio nuosmukio antrąjį ketvirtį, su kuriuo susidūrė visa
tekstilės pramonė. Didžiąją „Utenos trikotažo“ klientų portfelio dalį sudaro stiprūs pasauliniai prekių ženklai, kurie
pamažu prisitaiko prie krizės keliamų iššūkių ir atgauna pasitikėjimą.
Sulaukiame ir naujų užsakovų iš Europos, kurie dėl
pandemijos trumpina tiekimo grandines ir ieško gamybos partnerių arčiau savęs“,
– sako „Utenos trikotažo“ vadovas Petras Jašinskas.
Pasak P. Jašinsko, gamyba į Europą gręžiasi ne tik dėl pandemijos. Produkcijos ženklinimas „Pagaminta Europoje“ suteikia reikšmingos pridėtinės vertės, ne tik nurodo jos kilmę. Dauguma „Utenos trikotažo“ klientų pageidauja, kad visos gamyboje
naudojamos žaliavos, visi priedai taip pat būtų europinės kilmės.
„Pandemijos sukeltas tekstilės sektoriaus
nuosmukis atveria ir didžiules galimybes, todėl šiuo metu koncentruojamės į gamybos lankstumą,
užsakymų vykdymo greitį, aukščiausią kokybę. Taip pat toliau nedvejodami žengiame mums gerai pažįstamu ir pramintu žaliosios ekonomikos keliu
bei stipriname lyderystę inovatyvių
medžiagų gamyboje,“ – teigia Petras Jašinskas.
Nuosavų bendrovės „Utenos trikotažas“ vystomų prekių
ženklų – UTENOS ir ABOUT – pardavimai po devynių mėnesių
siekė 4,1 mln. Eur, lyginant su tuo pačiu metu pernai, jie išaugo 45,3 %. Dukterinės įmonės
„Šatrija“ gaminamų funkcinių-techninių drabužių pardavimai
minimu laikotarpiu sumažėjo 10 %.
Nuosavų bendrovės aprangos prekių ženklų šuolį iš dalies lėmė kelių
pastarųjų metų įdirbis vystant el. prekybos platformą – per karantiną reikšmingai
šoktelėjus pirkėjų srautams, dalis jų ir toliau renkasi apsipirkti internetu. Šiuo
metu visos 18 „Utenos trikotažo“ parduotuvių, kurių dauguma veikia franšizės
pagrindu, tęsia veiklą.
Per devynis 2020 m. mėnesius „Utenos trikotažo“ įmonių grupė patyrė
446 tūkst. Eur nuostolių prieš mokesčius,
kai tuo pačiu metu 2019 m. buvo uždirbusi 575 tūkst. Eur pelno. Grupės EBITDA siekė 744 tūkst. Eur, t.y. 37,6 proc.
mažiau nei
tuo pačiu laikotarpiu 2019
metais.
Atskirai bendrovė „Utenos trikotažas“ per tris šių
metų ketvirčius patyrė 257 tūkst. Eur nuostolių prieš mokesčius. Prieš metus bendrovė trečią ketvirtį užbaigė su 1,6 mln. Eur pelno prieš mokesčius. Bendrovės EBITDA šiemet siekė 331 tūkst. Eur, t.y. 62,3 proc. mažiau nei 2019
m., kai bendrovės EBITDA buvo 879 tūkst. eurų.
Apie bendrovę
„Utenos
trikotažas“ – didžiausia ir viena moderniausių tekstilės gamintojų Vidurio ir
Rytų Europoje. Be užsakomosios gamybos bendrovė
valdo du mažmeninės prekybos prekių ženklus – UTENOS ir ABOUT. Prekių ženklas
ABOUT vysto „ABOUT Baltic Underwear“ ir „ABOUT The Sensology of Wear“ linijas. „Utenos
trikotažas“ 2020 m. tapo pirmąja ir kol kas vienintele bendrove visame
pasaulyje, atitinkančia aplinkosaugos organizacijos „Greenpeace“ tekstilės
gamybos standartą. „Utenos trikotažo“ įmonių grupei taip pat priklauso bendrovės
„Šatrija“, „Gotija“ bei „Mrija“ (Ukraina). 92,31 proc. „Utenos trikotažo“ akcijų
paketą valdo SBA grupė.
SBA grupė yra viena didžiausių Lietuvoje. Be tekstilės ji veikia baldų gamybos ir NT sektoriuose. SBA baldų gamybos sektoriui priklauso minkštųjų baldų gamintoja „Kauno baldai“, taip pat „SBA baldų kompanija“, valdanti 5 gamybos įmones: „Klaipėdos baldus“, „Šilutės baldus“, „Germaniką“, „Visagino liniją“, „Mebelain“. SBA taip pat priklauso NT inovacijų bendrovė „Urban Inventors“, plėtojanti verslo slėnį „Green Hall“ Vilniuje ir BLC verslo centrą Kaune, taip pat investicijų valdymo bendrovė „Capitalica Asset Management“, kuri Kaune valdo verslo centrą „Kauno Dokas“, Vilniuje – „135“ ir plėtos modernių biurų kompleksą „Verde“ Rygos Skanste rajone, netoli miesto centro. SBA pernai įsigijo robotikos sprendimus siūlančią bendrovę „Robotex“ ir įsteigė įmonę „SBA Modular“, kuri numato gaminti modulinius daugiaaukščius namus. SBA grupėje dirba apie 5000 žmonių.
Daugiau informacijos:
Eglė Rakauskaitė
Komunikacijos projektų vadovė
M.: 8 619 66107
E.: egle.rakauskaite@ut.lt