Naujienos
Tyrimas: COVID-19 pandemija skatina Lietuvos gyventojus atsiskaityti be kontakto
Pastarąjį pusmetį augantį Lietuvos gyventojų poreikį
apsipirkti be kontakto jaučia ne tik savitarnos kasas plečiantys prekybos
tinklai ir siuntų bendrovės, bet ir degalinių operatoriai. Naujausiais tyrimo
duomenimis, COVID-19 pandemijos paskatinti vartotojai atsisako grynųjų pinigų
ir renkasi naujus mokėjimo būdus.
Kaip rodo mobiliąją programėlę neseniai pristačiusio
degalinių tinklo „Neste Lietuva“ užsakymu spalį atlikta tyrimų bendrovės „IntraResearch“ apklausa,
prasidėjus pasaulinei pandemijai trečdalis
Lietuvos gyventojų fizinėse
prekybos vietose lankosi rečiau arba išvis nebesilanko (35 proc.), kas
ketvirtas pradėjo arba ėmė dažniau pirkti be kontakto – internetu (26 proc.)
ar naudojantis savitarna (25 proc.), planuoti pirkinius (27 proc.) ir
atsiskaityti ne grynaisiais pinigais (28 proc.).
Taupo laiką
savitarnoje
Tyrimas
parodė, kad beveik 9 iš 10 Lietuvos gyventojų yra linkę naudotis savitarnos
paslaugomis, o kas ketvirtas vartotojas pripažįsta dažniau šį būdą pradėjęs
rinktis per COVID-19 pandemiją.
Savitarna pasirenkama labiausiai dėl sutaupomo laiko (59
proc.), paprasto ir patogaus apmokėjimo (45 proc.), dalis gyventojų ją laiko
higieniškesniu apsipirkimo būdu (14 proc.) ar ja naudojasi vengdami kontakto su
personalu kasoje (14 proc.).
Degalinėse daugiau nei ketvirtadalis
vairuojančiųjų rečiau arba išvis nebeatsiskaito grynaisiais (27 proc.), o 9
proc. vairuotojų mažiau arba išvis nebemoka už degalus fizinėse degalinių
kasose.
Apmokėti už degalus kolonėlės
savitarnoje yra linkę 6 iš 10 apklaustų vairuotojų, iš kurių 11 proc.
atsiskaityti už degalus savitarnoje dažniau pradėjo būtent pandemijos metu.
Alternatyva
kortelių prikimštai piniginei
Atsiskaityti mobiliosiomis
programėlėmis yra linkę 4 iš 10 gyventojų, o 12 proc. respondentų dažniau šį
atsiskaitymo būdą rinkosi
COVID-19 pandemijos metu.
Dar didesnis programėlių naudojimo
potencialas tarp jauniausiųjų iki 24 metų – beveik ketvirtadalis jaunuolių
programėle telefone dažniau atsiskaitė būtent per pandemiją.
Dažniausiai apklausti vartotojai
tokiu būdu atsiskaito maisto prekių parduotuvėse (48 proc.) ir degalinėse (38
proc.), kiek rečiau – už energetikos (31 proc.), transporto (29 proc.), maisto
pristatymo (25 proc.) ar taksi (24 proc.) paslaugas.
Degalinėse
COVID-19 pandemija taip pat pakoregavo Lietuvos vairuotojų įpročius: ketvirtadalis dažniau mokėjo kortele bekontakčiu būdu, kas trečias
buvo linkęs atsiskaityti mobiliąja programėle.
Padės atsiskaityti dar
greičiau
„Patogus ir greitas apmokėjimas
vartotojams tampa vis aktualesnis, o šiemet ypač išaugo ir saugos bei higienos
veiksnių svarba. Siekdami pasiūlyti klientams patogų, fizinį kontaktą mažinantį
ir aplinkai draugišką atsiskaitymo už paslaugas būdą, įdiegėme mobiliąją
programėlę“, – pasakoja „Neste Lietuva“ vadovas
Markus Lindkvistas.
Į savo išmanųjį telefoną atsisiuntus
programėlę, joje galima atsiskaityti už įsipiltus degalus, langų plovimo
skystį ir „AdBlue“ priedą, gauti specialius nuolaidų pasiūlymus bei
interaktyviame žemėlapyje surasti artimiausias tinklo degalines.
Pasak M. Lindkvisto, greita
degalinė taps dar greitesnė, o alternatyva rinktis pasinaudoti nuolaidomis
mobiliajame telefone ilgainiui leis įmonei atsisakyti plastikinių nuolaidų
kortelių – taip net ir mažais būdais prisidėti prie tvaresnių sprendimų plėtros
ir saugoti aplinką.
Apie tyrimą: „Neste Lietuva“ užsakymu apklausą internete atliko tyrimų bendrovė
„IntraResearch“. Spalį internete buvo apklausta reprezentatyvi 500
respondentų imtis.
Daugiau informacijos
Ieva Bašarovienė
„Publicum“
M +370 616 79389