Naujienos
Švenčiame „Xiaomi“ gimtadienį: 5 įdomūs faktai, kurių nežinojote
Technologijų milžinė, lietuvių pamėgta Kinijos kompanija „Xiaomi“
šiandien švenčia 11-tąjį gimtadienį. Šia proga technologijų ekspertai dalinasi negirdėtais
faktais apie bendrovės sėkmę.
Jūsų dėmesiui – Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, pristato
penkias įdomybes apie „Xiaomi“ istoriją, produktus ir pasiektus rekordus.
1. Įdomiausi produktai: nuo elektrinių dantų šepetėlių iki ryžių virimo
aparato
Nors „Xiaomi“ prekės ženklą geriausiai žinome kaip mobiliųjų telefonų,
robotų siurblių, paspirtukų, televizorių ir kompiuterių gamintoją, jis kasmet
nustebina naujais netikėtais įrenginiais ir daiktais. Pavyzdžiui, elektriniais
dantų šepetėliais, išmaniomis svarstyklėmis, plaukų džiovintuvais, barzdaskutėmis,
išmaniais virduliais, įvairiais įrenginiais augintiniams, indukcinėmis viryklėmis
ar net ryžių virimo aparatais.
Žinomo gamintojo asortimente galima rasti ne tik išmanių prekių, bet ir
tokių kasdienių daiktų, kaip rašikliai, kuprinės, pagalvės, šlepetės, akiniai
nuo saulės, veido kaukės, skėčiai, piniginės ar lagaminai.
Ypač populiarios yra „Xiaomi“ išmaniosios apyrankės. Nuo jų sukūrimo
2014 m. visame pasaulyje buvo parduota jau daugiau nei 120 mln. šių apyrankių.
Praėjusią savaitę buvo pristatytas šeštos kartos išmaniosios apyrankės modelis
„Xiaomi Mi Band 6“, kuris taip pat turėtų sulaukti didelio fanų susidomėjimo. Taip
pat neseniai „Xiaomi“ paskelbė, kad per ateinantį dešimtmetį planuoja
investuoti 10 milijardų
JAV dolerių į elektrinių transporto priemonių gamybą.
2. Pavadinimo kilmė ir apverstas logotipas
Žodis
„Xiaomi“ (小米), išvertus iš kinų kalbos, reiškia soros
arba ryžio grūdelį. Šios kruopos yra vienas pagrindinių maisto produktų
Kinijoje, todėl kompanija, pasirinkdama tokį pavadinimą, norėjo parodyti, kad
net iš mažo grūdelio galima išauginti didžius dalykus.
Trumpinys
„MI“ taip pat atspindi terminą „Mobile Internet“ (liet. Mobilus internetas) bei yra žodžių junginio „Mission Impossible“
(liet. Misija neįmanoma“) santrumpa. Tai ne nuoroda į garsų to paties
pavadinimo filmą, bet priminimas apie iššūkius, su kuriais kompanijai teko
susidurti siekiant savo kelio į pripažinimą ir sėkmę.
Dar
viena paslaptis yra užkoduota gamintojo logotipe. Sakoma, kad apvertus logotipą
aukštyn kojomis, jis atrodo beveik identiškas kiniškam simboliui, reiškiančiam
širdį.
Ištarti
„Xiaomi“ pavadinimą lengviausia sakant frazę „Shout me“ (liet. Pašaukti mane)
be „t“ raidės. Užrašius lietuviškomis raidėmis tai būtų „šiao-mi“.
3. Bendrovės talismanai: nuo žaislinio zuikučio iki darbuotojų mylimo
šuniuko
Ne visi žino, kad „Xiaomi“ turi savo talismaną – zuikutį „Mitu“ arba „Mi
Bunny“. Jis dėvi kailinę kepurę, ant kurios yra pavaizduotas bendrovės
logotipas arba raudona žvaigždė. Taip pat jis turi mažą raudoną skarelę ant
kaklo. Šis žaislas skirtas tiek vaikams, tiek visiems „Xiaomi“ prekės ženklo
fanams.
Taip pat bendrovė turi savo šunį vardu „Wang Cai“ (liet. Klestinti
sėkmė). Šuo atklydo į vieną centrinių „Xiaomi“ būstinių Pekine, jų statybų
metu, ir įmonė nusprendė jį pasilikti. Dabar jis yra laikomas bendrovės sėkmės
talismanu, yra mylimas ir lepinamas jos darbuotojų, ir netgi turi savo
personalizuotą darbuotojo kortelę.
4. Milijonai už domeną
2010 m. įkurta kompanija po ketverių veiklos metų
nusprendė savo el. svetainę „xiaomi.com“ pakeisti į trumpesnio ir lengviau
atsimenamo pavadinimo svetainę „mi.com“. Šio, vos dviejų raidžių vardo domenas
buvo brangiausias tais metais ir bendrovei atsiėjo net 3,6 mln. JAV dolerių.
Toks sprendimas buvo priimtas dėl bendrovės plėtros į užsienio rinkas.
Užsieniečiams buvo sunku ištarti pavadinimą „Xiaomi“ ir atsiminti jo rašybą,
todėl tikėtasi, kad trumpasis mi.com bus jiems priimtinesnis ir lengviau
ištariamas bei randamas internete.
Visgi, tai tikrai nebuvo brangiausiai parduotas domenas pasaulyje. Prieš
daugiau nei dešimtmetį domenas „insurance.com“ (liet. Draudimas) buvo parduotas
už įspūdingą 35,6 mln. JAV dolerių sumą.
5. Pasaulio rekordininkė
Bendrovė garsėja gebėjimu parduoti milžinišką telefonų skaičių per vieną
dieną. Kompanijai „Xiaomi“ priklauso Gineso pasaulio rekordas už daugiausiai
parduotų telefonų vienoje platformoje vos per 24
valandas. Tai įvyko per 2015 „Mi Fan Festival“ (liet. „Mi“ fanų festivalį), kurio metu buvo parduota net 2,11 milijonų išmaniųjų telefonų.
„Xiaomi“ turi dar vieną Gineso rekordą už tai, jog vienu metu atidarė
daugiausiai parduotuvių. Net 500 parduotuvių vienu metu buvo atidaryta vykdant prekės ženklo plėtrą Indijoje.
Kitas Gineso rekordas kompanijai skirtas už didžiausią logotipo šviesų mozaiką
pasaulyje. Iš 9690
lempučių sukurta mozaika šiuo metu yra vienoje iš bendrovės centrinių būstinių
Bengalūre, Indijoje.
Daugiau informacijos:
Andrius Baranauskas
„Tele2“
korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims
M +370 683 66319