Naujienos
Švenčiame „Spotify“ gimtadienį: 10 įdomių faktų, kurių dar nežinojote
Švenčiame „Spotify“ gimtadienį: 10 įdomių
faktų, kurių dar nežinojote
Jau dvyliktus metus skaičiuojanti
platforma „Spotify“ reikšmingai pakeitė mūsų muzikos klausymosi įpročius ir
suteikė galimybę klausytis mėgstamų dainų legaliai ir nevaržomai. Šia proga –
susipažinkime su ja iš arčiau.
Jūsų
dėmesiui – Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, dalijasi
negirdėtais faktais apie didžiausią ir populiariausią muzikos įrašų platformą
„Spotify“, kurios pirmoji versija buvo išleista dar 2008 m.
1. Gimė Švedijoje
Nors daugelis galvoja, kad „Spotify“
yra amerikiečių kompanija, iš tiesų ji buvo sukurta Švedijoje, o pagrindinės
įmonės būstinės yra įsikūrusios Stokholme.
Į Jungtines Amerikos Valstijas
muzikos platforma atėjo tik 2011 m. Šiuo metu „Spotify“ veikia 92-ose
skirtingose šalyse ir turi daugiau nei 299 mln. aktyvių vartotojų per mėnesį
bei daugiau nei 138 mln. paslaugos prenumeratorių, turinčių „Premium“ narystę.
Nuo vienos pirmųjų legalių muzikos
platformos paleidimo pradžios dainų autorių teisių savininkams išmokėta suma jau viršijo 15 milijardų eurų.
2. Daugiau nei 60 milijonų dainų biblioteka
Muzikos klausymosi internete
platforma „Spotify“ garsėja ir milžiniška muzikos kūrinių biblioteka – čia
klausytojai gali rasti daugiau nei 60 mln. garso takelių. Per vieną dieną į
„Spotify“ vidutiniškai pridedama apie 40 tūkst. dainų, o per metus – apie 14,6
milijonų.
Be dainų, čia vis labiau auga ir
tinklalaidžių skaičius. Šiuo metu platformoje jau galima rasti daugiau nei 1,5
mln. skirtingų tinklalaidžių. Naujausiais duomenimis, šią vasarą klausomiausios
tinklalaidės „Spotify“ platformoje buvo JAV pirmosios ponios tinklalaidė „The
Michelle Obama Podcast“, naujausių žinių laida „NPR News Now“, amerikiečių
laikraščio „The New York Times“ rengiamas „The Daily“, gyvenimo būdo
tinklalaidė „Call Her Daddy“ ir populiarusis „TED Talks Daily“.
Tarp lietuviškų tinklalaidžių mėgstamiausiomis
išlieka žymių humoristų tinklalaidė „Vėl tie patys“, psichologų kuriama
tinklalaidė „Dialogas“, linksmasis podkastas „Pralaužk vieną šaltą“,
krepšinio laida „urBONUSas“ ir LRT rengiama pasakų tinklalaidė „Vakaro pasaka“.
3. Dainos, kurių dar niekas niekada
nesiklausė
Netikėta ir tai, kad nors daugelis
dainų „Spotify“ buvo perklausytos bent po vieną kartą, platformoje vis dar yra
apie 20 proc. dainų, kurių dar niekas niekuomet nesiklausė. Pavyzdžiui, 2017 m.
čia buvo daugiau nei 4 milijonai dainų, kurios neturėjo nė vieno perklausymo.
Būtent todėl buvo sukurta speciali
svetainė forgotify.com – joje galite perklausyti pamirštas ir niekada
negirdėtas dainas. Jums perklausius dainą, ji bus išimta iš pamirštų ir
neklausytų dainų sąrašo.
4. 25 valandos muzikos per mėnesį
Muzikos platformų lyderis „Spotify“
gali didžiuotis, kad net 44 proc. aktyvių mėnesinių vartotojų platformą naudoja
kasdien – tai sudaro daugiau nei 104 mln. kasdienių vartotojų. Naujausiais
„Goodwater Capital“ duomenimis, platformos naudotojai „Spotify“ praleidžia
vidutiniškai parą laiko –apie 25 valandas per mėnesį.
5. Galite nusipirkti „Spotify“
akcijų
„Spotify“ akcijos gali tapti puikia
investicija, ypač dėl didėjančio susidomėjimo muzikos platformomis ir
tinklalaidėmis. Šiuo metu akcijų kaina viršija 200 JAV dolerių ir tendencingai auga.
6. „Spotify“ naudotojai – jauniausi
lyginant su konkurentais
Lyginant su kitomis populiariomis muzikos
platformų „Apple Music“ ir „Pandora“ klausytojų auditorijomis, „Spotify“
vartotojų bazė yra pati jauniausia. Rinkos tyrimų kompanijos „Verto analytics“
duomenys rodo, kad daugiau nei pusė platformos prenumeratorių yra iki 34 m. amžiaus.
7. 56 proc. „Spotify“ klausytojų –
vyriška auditorija
„Verto Analytics“ duomenimis,
„Spotify“ didesnę dalį, t.y. 56 proc., klausytojų auditorijos sudaro vyrai. Tuo
tarpu kitoje populiarioje muzikos platformoje „Apple Music“ lyčių statistika
atvirkštinė – šioje platformoje 56 proc. klausytojų yra moterys, o 44 proc. –
vyrai.
8. Dešimtmečio populiariausi – atlikėjai Ariana Grande ir Drake
Per savaitę „Spotify“ vartotojas
perklauso vidutiniškai apie 41 skirtingo atlikėjo ar grupės dainų. Muzikos platformos sukaupta statistika
atskleidė, kad per 10 metų tarp moterų atlikėjų klausomiausia buvo daininkė Ariana
Grande, o tarp vyrų atlikėjų pačiu populiariausiu tapo reperis Drake.
9. Daugiau nei pusė „Spotify“
naudotojų muzikos klausosi savo telefonuose
Statistika rodo, kad 52 proc. „Spotify“
naudotojų klausosi muzikos internetu savo telefone (42 proc.) arba planšetėse
(10 proc.). Tuo tarpu likę 48 proc. „Spotify“ naudojasi
kompiuteriuose, įsijungdami muzikos platformą per naršyklę arba įsidiegdami
„Spotify“ muzikos grotuvą.
10. Populiariausi grojaraščiai ir
klausomiausia daina
„Spotify“ platformoje egzistuoja
daugiau nei 4 milijardai skirtingų grojaraščių. Populiariausias grojaraštis
pasaulyje šiuo metu čia yra „Today’s Top Hits“ su 26 millijonais sekėjų. Antroje vietoje išlieka „Global TOP 50“ su
15,4 mln. sekėjų, trečioje vietoje žymiausias hip–hopo muzikos grojaraštis „RapCaviar“
su 13,2 milijonais sekėjų. Ketvirtoje pozicijoje – Lotynų Amerikos muzikos
grojaraštis „¡Viva Latino!“ su 10.5 milijono klausytojų, o penktoje – „Baila
Reggaeton“, su beveik tiek pat – 10,1 milijono
klausytojų.
Daugiausiai klausytas atlikėjas 2019
m. buvo amerikiečių reperis Post Malone, surinkęs net 6,5 milijardus perklausų.
Nedaug nuo jo atsilieka ir jaunoji atlikėja Billie Eilish, turinti daugiau nei
6 milijardus perklausų.
Tuo tarpu 2019 m. daugiausiai kartų
perklausyta daina buvo Shawn Mendes ir Camila Cabello kūrinys „Señorita“. Šis
įrašas turi jau daugiau nei milijardą perklausų. Tokį pat skaičių perklausų jau
pasiekė ir šiuo metu populiariausia 2020 m. daina – atlikėjo „The Weekend“ kūrinys „Blinding Lights“.
Šaltiniai:
https://tech25s.com/25-facts-about-spotify/
https://newsroom.spotify.com/company-info/
https://newsroom.spotify.com/2020-08-25/the-most-streamed-songs-and-podcasts-of-summer-2020/
https://chartable.com/charts/spotify/lithuania-top-podcasts
https://www.businessofapps.com/data/spotify-statistics/
https://facts.net/lifestyle/entertainment/spotify-facts
https://routenote.com/blog/top-10-most-followed-playlists-on-spotify-2020/
https://kommandotech.com/statistics/spotify-user-statistics/
Daugiau informacijos:
Andrius Baranauskas
„Tele2“
korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims
M +370 683 66319