Naujienos
Švenčiame „LinkedIn“ gimtadienį: 12 įdomių faktų
Socialinis profesinių ryšių tinklas „LinkedIn“ šiandien mini savo 18-tąjį
gimtadienį. Šia proga technologijų ekspertai dalinasi negirdėtais faktais ir
primena, kaip geriau išnaudoti populiaraus darbo paieškos įrankio galimybes.
Jūsų dėmesiui – Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, pristato
dvylika įdomybių apie „LinkedIn“ socialinį tinklą.
1. Seniausias iš didžiųjų socialinių tinklų
„LinkedIn“ kompanija buvo įkurta 2002 metais, o pati platforma pradėjo
veikti 2003 metų gegužės 5 dieną – devyniais mėnesiais anksčiau nei buvo
sukurtas „Facebook“. Todėl šiandien „LinkedIn“ yra seniausias iš pagrindinių
socialinių tinklų, kuriuos naudojame. Nors tinklas jau vienija 756 milijonus
vartotojų iš daugiau nei 200 skirtingų šalių, bendrovė tuo neapsiriboja. Jos
tikslas yra pritraukti 3 milijardus vartotojų ir paversti „LinkedIn“
svarbiausiu profesionalų centru visame pasaulyje.
2. „LinkedIn” populiarumas Lietuvoje
Lietuvoje minėtu profesiniu socialiniu tinklu šiuo metu naudojasi daugiau
nei 512 tūkst. vartotojų. Didžiausią jų dalį, 310 tūkstančių, sudaro 25-34 m.
vartotojai. Būtent šios amžiaus grupės žmonės sudaro daugiau nei pusę – 59,9
proc. visų „LinkedIn“ tinklo vartotojų.
3. Darbo paieškos
Socialinis tinklas „LinkedIn“ padeda darbdaviams ir potencialiems
darbuotojams rasti vieni kitus. Tai tampa puikiu būdu prisitraukti patyrusį ir
kvalifikuotą darbuotoją arba rasti svajonių darbą vietinėje ar tarptautinėje
kompanijoje. Šiuo metu platformoje yra 57 milijonai kompanijų, 15 milijonų darbo skelbimų ir apie 40 milijonų žmonių, kurie
ieško darbo pasiūlymų.
4. Naudojimosi būdas
Net 57 proc. viso „LinkedIn“ srauto sugeneruojama per mobiliuosius
įrenginius. Tai patvirtina bendrą tendenciją, kad interneto vartotojai kasmet
vis daugiau laiko naršo internete per savo išmaniuosius telefonus arba
planšetes. Visgi šis skaičius pakankamai mažas, palyginus su tuo, kad per
mobiliuosius įrenginius ateina net 88 proc. „Facebook“ ir 70 proc. „YouTube“
vartotojų srauto.
5. Patikimiausias socialinis tinklas
2020 m. atliktame tyrime, „LinkedIn“ buvo išrinktas patikimiausiu
socialiniu tinklu tarp JAV vartotojų. Antroje vietoje liko nuotraukų socialinis
tinklas „Pinterest“, trečioje – naujienų platforma „Reddit“.
6. Didesnė dalis vartotojų – vyrai
Socialiniame tinkle „LinkedIn“ yra daugiau vartotojų vyrų. Jų dalis
sudaro 57 proc., o moterų – 43 proc.
7. 30 tūkstančių kontaktų limitas
Vidutinis vartotojas „LinkedIn“ socialiniame tinkle įprastai turi nuo 500
iki 900 kontaktų (angl. Connections). Visgi šis sukauptų profesinių
ryšių skaičius negali būti begalinis. Vienas vartotojas „LinkedIn“ platformoje
gali turėti daugiausiai 30 tūkstančių kontaktų.
8. Profilio nuotrauka
Kadangi pirmas įspūdis yra labai svarbus, rekomenduojama susikūrus savo
„LinkedIn“ profilį, nepamiršti į jį įkelti ir savo nuotraukos. Statistika rodo,
kad profilio nuotrauka padeda sulaukti iki 21 karto daugiau profilio peržiūrų,
nei „LinkedIn“ profilis be jos. Be to, savo paskyroje taip pat galite įkelti
horizontalią viršelio nuotrauką, kuri yra vadinama „LinkedIn“ baneriu. Šioje
juostoje galite pasirinkti nuotrauką, atspindinčią jūsų profesinę veiklą ar
veiklos sritį.
9. Vengtini žodžiai jūsų aprašyme
Kuriant „LinkedIn“ profilį, norime išvardyti geriausias savo savybes.
Tačiau siekiant išsiskirti, svarbu peržiūrėti ar savo aprašyme nenaudojate
šabloniškų žodžių. Kai kuriuos labai plačiai „LinkedIn“ paskyrose paplitusius
žodžius rekomenduojama pakeisti kitais – originalesniais ir tiksliau
apibūdinančiais jūsų asmenybę.
Dešimties žodžių, kuriuos vertėtų pakeisti, sąrašas: motivated (liet. Motyvuotas),
passionate (liet. Aistringas), creative (liet. Kūrybiškas), driven
(liet. Entuziastingas), extensive experience (liet. Didelė patirtis),
responsible (liet. Atsakingas), strategic (liet. Strategiškas),
track record (liet. Rezultatai), organizational (liet. Organizuotas),
expert (liet. Ekspertas).
10. Kokybiškas ir vizualus turinys
Bet kuriam tekstiniam pranešimui svarbus vaizdinis turinys. „LinkedIn“
žinutės su nuotraukomis taip pat sulaukia dvigubai daugiau įsitraukimo, o
vaizdo įrašai yra tinkamiausias formatas, norint pasiekti didesnį skaičių
vartotojų. Į tokius įrašus ne tik daugiau reaguojama, bet ir dažniau jais
dalinamasi.
Praėjusiais metais turinio kūrimas ir dalinimasis su savo profesiniais
kontaktais paaugo net 60 proc. Tai lėmė noras bendrauti, palaikyti ryšius ir
pasidalinti naujienomis su savo kolegomis, bendraminčiais ir partneriais. Taip
pat išpopuliarėjo „LinkedIn Live“ transliacijų formatas, pristatytas dar 2019
m.
11. „LinkedIn“ vartotojų tarpe – daugybė milijonierių
Jei vis dar svarstote, ar verta susikurti savo „LinkedIn“ paskyrą, galbūt
jūsų nuomonę pakeis faktas, kad net 41 proc. milijonierių taip pat naudojasi
šiuo socialiniu tinklu.
12. Papildomi „LinkedIn“ įrankiai
Ne visi žino, kad be pagrindinės „LinkedIn“ platformos, šis socialinis
tinklas turi dar kelias naudingas aplikacijas, kurios gali praversti tiek
kompanijoms, tiek profesionalams, tiek ir pardavimų specialistams. „LinkedIn
Learning“ mokymosi platformoje rasite daugybę kursų, padėsiančių jums plėsti
savo kompetencijas. „LinkedIn Recruiter“ bus naudinga darbdaviams, ieškantiems
naujų talentų. „SlideShare“ pravers visiems, norintiems dalintis ir mokytis
pasirinktose sferose. O „LinkedIn Sales Navigator“ padės pasiekti ir įtraukti
potencialius klientus.
Daugiau informacijos:
Andrius Baranauskas
„Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims
M +370 683 66319
@ andrius.baranauskas@tele2.com