Naujienos
Sugrįžę į mokyklas, pradinukai skaitmeninių įgūdžių neužmiršo
Daliai Lietuvos
pradinių klasių moksleivių sugrįžus į mokyklas, nuotolinio mokslo metu naudotų
skaitmeninių mokymosi priemonių naudojimas nesumažėjo. Tai, kad šios priemonės
yra tapusios neatsiejama mokymosi proceso dalimi, patvirtina net 83 proc. pradinių
klasių mokytojų, rodo įmonės „Ateities pamoka“ atlikta mokytojų apklausa.
Pakeitė darbo
metodiką
Jau metus trunkanti pandemija pakoregavo mokytojų taikomą
ugdymo metodiką. Apklausos rezultatai atskleidžia, kad 40 proc. pedagogų savo
pamokose pasitelkia naujų mokymosi priemonių, dažniau jose naudoja informacines
technologijas.
Apklausos
rezultatai taip pat patvirtina, kad pedagogai skaitmeninio turinio naudą
įžvelgia ne tik nuotolinio ugdymo metu. Įvertinę
skaitmeninių mokymosi priemonių privalumus bei pagerinę informacinių
technologijų įgūdžius, kas trečias mokytojas, dirbdamas kontaktiniu būdu, jas
dažniau naudoja nei prieš pandemiją.
Vis labiau aktyvėjantį skaitmeninio turinio naudojimą pradinėse
klasėse pastebi ir elektroninių ugdymo platformų kūrėjai.
„Šiais mokslo metais pradinukų, naudojančių skaitmeninę
mokymosi priemonę „EDUKA klasė“, skaičius padidėjo daugiau nei 50 proc. lyginant
su 2018-2019 m. m. Didžiausias augimas matomas 2-4 klasėse“, – statistiką pristato Edgaras Jasalinis, UAB „Ateities pamoka“
direktorius.
Augo skaitmeninio
turinio naudojimas
Skaitmeninių mokymosi aplinkų statistika rodo, kad šiais
mokslo metais pradinių klasių mokytojai dažniau moksleiviams paskiria spręsti
užduotis nei prieš tai.
„Šiais mokslo metais mokytojai pradinukams „EDUKA klasės“
aplinkoje jau pateikė 3,8 mln. užduočių ir daugiau nei 1,5 mln. kartų skyrė
skaityti vadovėlių temas. Tai yra atitinkamai 13 ir 6 kartus daugiau nei prieš
karantiną – 2018-2019 mokslo metais“, – komentuoja Jūratė
Mikulevičiūtė, „Ateities pamoka“ ugdymo turinio grupės vadovė.
Pokyčiai pastebimi ir „EMA“ aplinkoje. Lyginant su
praėjusiais mokslo metais, 40 proc. padidėjo lietuvių kalbos užduotis
sprendžiančių moksleivių skaičius. O 3-4 klasių informatikos aplinkos
naudojimas augo net 150 proc.
„Nors informatika nėra privaloma pamoka, jos populiarumą
siečiau su nuotolinio mokslo diktuojamu informacinių technologijų
populiarėjimu. Vis tik tėvai siekia palengvinti vaikams mokymosi procesą, tad kompiuterinio
raštingumo žinių įgavimas tapo kaip niekada svarbus“, – paaiškina J.
Mikulevičiūtė.
Vardija skaitmeninio turinio
privalumus
52,6
proc. apklausoje dalyvavusių mokytojų mano, kad skaitmeninis turinys – tai modernesnis
mokymosi būdas, atitinkantis šiandienos ugdymo standartus. Beveik pusė pedagogų
vertina šių mokymosi priemonių interaktyvumą, moksleivių įtraukimą, trečdalis jų
atsakė, kad jos labiau patinka mažiesiems, juos labiau motyvuoja mokytis. O beveik
15 proc. apklaustųjų įsitikinę, kad taip mokoma(si) efektyviau.
Skaitmeninio
turinio naudą mokytojai įžvelgia ir vertindami individualius moksleivių
poreikius.
„Jos
labiau tinka mokiniams, turintiems bendravimo sunkumų. Taip pat tiems, kam
susikaupti sunkiau pavykdavo, kai klasėje daug vaikų. Puiki išeitis, kai dėl ligos
vaikui skiriamas namų mokymas“, – apklausos komentaruose vardija vienas
pedagogas.
Nemaža
dalis mokytojų patvirtina, kad skaitmeninis turinys palengvina ir jų darbą –
beveik 31 proc. apklaustųjų atsakė, kad trumpiau užtrunka taisydami
elektroninių pratybų užduotis.
Pasikeitė ir
moksleiviai
Pasak
„Ateities mokykla“ vadovo, mokytojai
pastebi, kad į mokyklas sugrįžo pasikeitę pradinukai. Jie mano, kad moksleiviai
patobulino kompiuterinio raštingumo ir informacinių technologijų įgūdžius (75
proc.), išmoko geriau prisitaikyti prie besikeičiančios situacijos (64,5
proc.), sustiprino savarankiško mokymosi įgūdžius (beveik 59 proc.).
Kaip rodo apklausos rezultatai, beveik pusė pedagogų
įsitikinę, kad moksleiviai įgavo daugiau savarankiškumo, kas trečias mokytojas
atsakė, kad nuotolinis mokslas pradinukus išmokė laiko planavimo įgūdžių,
sustiprino atsakingumo ir pareigingumo jausmą.
Vis tik ne visi apklausoje dalyvavę pedagogai įžvelgia
tik teigiamus nuotolinio mokslo aspektus.
„Dalis vaikų atprato savarankiškai dirbti, laukdavo tėvų
pagalbos, atsipalaidavo, todėl suprastėjo ir mokymosi rezultatai“, – dalijasi apklausoje dalyvavęs mokytojas. Kiti įvardija regos
blogėjimo, judėjimo stokos, sumažėjusio bendravimo, socialinių įgūdžių
praradimo kriterijus.
Įmonė „Ateities pamoka“ Lietuvos pradinių klasių mokytojų
apklausą atliko balandžio 8-12 d. Apklausoje dalyvavo daugiau nei 500 pedagogų.
Vaida Sindaravičiūtė-Kuosė
Publicum
M +370 606
36717