Naujienos
„Smart-ID“ naudotojai raginami saugotis sukčių
„Smart-ID“ naudotojai raginami saugotis sukčių
Pastaruoju
metu padaugėjo atvejų, kai apsimetėliai bando paskatinti bankų klientus
pasinaudoti jų turima programėle „Smart-ID“ ir, prisijungus prie savo banko
paskyros, atlikti pavedimus sukčiams.
„Pirmiausia reikia prisiminti jau ne
kartą skelbtą informaciją, kad nei bankai, nei „Smart-ID“ niekada nesiunčia el.
laiškų ar trumpųjų žinučių (SMS) su aktyviomis nuorodomis ir neprašo jungtis
prie jokių tinklapių, – informuoja Viktoras Kamarevcevas, programėlę
„Smart-ID“ sukūrusios kompanijos „SK ID Solutions“ vadovas Lietuvoje. – Todėl
visuomet privalu kelis kartus patikrinti, prie kokio tinklapio jungiatės, ir
visada pačiam suvesti tinklapio adresą.“
Būtina žinoti, kad įvesti PIN kodus
internete reikia tik savo iniciatyva, o ne kažkam prašant, ir tik toms
operacijoms, kurias patys inicijuojate. Specialistas primena, kad PIN1 kodas
naudojamas prisijungti prie paskyros, atpažinčiai, o PIN2 – patvirtinti jūsų
pačių inicijuotam veiksmui, pasirašymui, pvz., banko operacijai ar pasirašant
dokumentą.
Inicijuojant bet kokį veiksmą banko
tinklapyje, suvedus banko prisijungimo ar atpažinimo kodą, jame parodomas
kontrolinis keturių skaitmenų kodas, kuris turi sutapti su jūsų įrenginyje
programėlės „Smart-ID“ rodomu kodu. Taip pat būtina atkreipti dėmesį į rodomą paslaugos
teikėjo pavadinimą. Tik tuomet galima suvesti PIN1 ir jungtis prie savo banko
paskyros. Suvesti PIN2 galima tik tuomet, kai pats banko klientas inicijuoja
kokį nors veiksmą, pvz., perveda pinigus savo iniciatyva į numatytą sąskaitą ar
atlieka kitą operaciją. Beje, atliekant pervedimą „Smart-ID“ ekrane matosi pervedama
pinigų suma bei gavėjas.
„Dar kartą reikia priminti, kad nei
bankų darbuotojai, nei „Smart-ID“ specialistai niekada neprašo nei el.
laiškuose, nei žinutėse, nei skambindami jokių asmeninių ir jautrių duomenų:
nei banko prisijungimo ar atpažinimo kodų, nei PIN kodų, nei asmens
kodo, – akcentuoja specialistas. – Taip pat žinotina, kad atnaujinti „Smart-ID“
paskyrą galima tik per programėlę, kurią klientas turi savo mobiliajame
įrenginyje. Jokia aktyvi nuoroda niekada nėra siunčiama su prašymu atnaujinti
asmeninę paskyrą, visa informacija yra pateikiama programėlėje.“
Jis atkreipia dėmesį, kad pati
„Smart-ID“ technologija yra saugi, ji niekada nebuvo kaip nors pažeista. Kad
„Smart-ID“ yra saugi ir patikima, patvirtina ir trečiosios šalys, pvz., nepriklausomi
auditoriai TüVIT, Estijos valstybė. Vienas išskirtinumų, užtikrinančių
„Smart-ID“ saugumą, – tai panaudoti technologiniai sprendimai: „padalinto
rakto“ technologija, kai pilnas privatus raktas nėra saugomas nei vartotojo
įrenginyje, nei serveriuose. Todėl pasinaudoti „Smart-ID“ įmanoma tik į savo
įrenginį įvedus PIN, kurį išskirtinai žino pats vartotojas. Todėl net ir
sugebėjęs kaip nors įsibrauti į įrenginį įsilaužėlis vis tiek negalėtų
pasinaudoti „Smart-ID“, kaip ir sužinojęs PIN kodus jų negalėtų panaudoti
kitame įrenginyje.
„Smart-ID“ yra saugi technologija. Ir
nors technologija saugi, bet tenka apgailestauti, kad sukčiai vis tobulėja ir,
pasitelkdami socialinę inžineriją, pasinaudoja žmonių patiklumu. Bankai,
policija ir mūsų bendrovė ne kartą įspėjo, kad žmonės turi atsakingai elgtis su
savo asmeniniais duomenimis, taip pat ir slaptažodžiais bei kodais, atkreipti
dėmesį, kur ir kieno iniciatyva juos suveda, – sako „SK ID Solutions“ verslo
vadovas Lietuvoje. – Svarbu įsisąmoninti, kad elektroninė tapatybė yra
tokia pat svarbi kaip ir mūsų fizinė bei jas saugoti vienodai.“
„Smart-ID“ nepriklausomų auditorių buvo
pripažinta kvalifikuoto elektroninio parašo kūrimo įrenginiu (angl. Qualified
Signature Creation Device) – tai aukščiausias ES įmanomas įvertinimas. Tai
reiškia, kad „Smart-ID“ pateikti parašai turi tokią pačią teisinę galią, kaip
ir ranka rašyti parašai bei yra pripažįstami visoje Europos Sąjungoje.
Estijos įmonė „SK ID Solutions“ 2017 m. pradžioje
pristatė „Smart-ID“ sprendimą. Jis gali būti naudojamas teikiant e. paslaugas
finansinėms, švietimo, telekomunikacijų, energetikos, mažmeninėms, taip pat
įvairioms viešosioms paslaugoms teikti. Lietuvoje yra daugiau kaip 1,28 mln.
„Smart-ID“ naudotojų, o visose trijose Baltijos šalyse – apie 2,74 mln.
Kas mėnesį jie atlieka apie 55 mln. operacijų.
Papildoma
informacija:
Viktoras Kamarevcevas, „SK ID Solutions“ verslo
vadovas Lietuvoje,
tel. +370 617 81304, el. paštas Viktoras.Kamarevcevas@skidsolutions.eu