Ketvirtadienis, lapkričio 26 d.

Naujienos

Petras Masiulis: „Verslas šiandien turi būti girdimas ir besiklausantis“

2020-11-20
Petras Masiulis: „Verslas šiandien turi būti girdimas ir besiklausantis“

Lietuva gali didžiuotis sparčiai augančiu atsakingų verslų skaičiumi. Šiais metais Lietuva pirmą kartą įtraukta į tvariausių įmonių reitingavimą, kasmet sudaromą „Sustainable Brand Index™️“. Tuo tarpu visuomenės lūkesčių kartelė taip pat kyla – mes daugiau diskutuojame apie socialinius ir ekonominius iššūkius, o to paties tikimės ir iš įmonių. Todėl verslo atstovų užduotis šiuo metu – kurti atvirą dialogą su visuomene, imtis asmeniškos lyderystės ir veikti drąsiai.

„Verslo reputacija ir sėkmė priklauso nuo santykio su visuomene. Jam užmegzti būtinas atvirumas, lankstumas ir gebėjimas dalintis sėkmingomis praktikomis“, – sako Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius Baltijos šalims ir Vokietijai.

Atvira ir socialiai atsakinga komunikacija

Atvirumas reikalingas tiek įmonės viduje, tiek komunikuojant išorėje. Jis ypač pasiteisino pirmojo karantino metu. Žinodami realią situaciją ir tai, kad nebus mažinamos darbo vietos, „Tele2“ darbuotojai galėjo susitelkti į darbą ir svarbių sprendimų priėmimą. Visuomenei taip pat buvo atvirai kalbama apie esamą situaciją šalyje ir priimtus sprendimus jos gerinimui: pagalbą medikams, mokykloms, senjorams ir kitoms socialinėms grupėms.

Atvirumu kuriamas dialogas. Įsiklausymas leidžia verslams atsirasti ten, kur jų reikia labiausiai ir tada, kai jų reikia labiausiai. Tuo pačiu auga visuomenės pasitikėjimas ir klientų bei partnerių ratas. Atvirumas tiesiog apsimoka.

Vienos didžiausių nepriklausomų tyrimų bendrovių Europoje „Sustainable Brand Index™️“ (liet. Prekių ženklo tvarumo indeksas) duomenimis, 71 proc., lietuvių prieš priimdami sprendimą įsigyti prekes ar paslaugas atsižvelgia į tvarumo faktorių. O 6 iš 10 šalies vartotojų pripažįsta gana dažnai apie tvarumą diskutuojantys su savo aplinkos žmonėmis.

Kodėl į tokią diskusiją neįsijungus ir verslui?

Drąsūs ir efektyvūs sprendimai

Pasaulinės pandemijos akivaizdoje verslo aplinka keičiasi kaip niekad dinamiškai. Teisingų sprendimų nežino niekas, kaip ir nežino to, kas laukia rytoj. Gelbėjimosi ratu tampa tokios vertybės, kaip drąsa, efektyvumas ir lankstumas.

Svarbu įgalinti darbuotojus priimti greitus ir savarankiškus sprendimus. Dar svarbiau tokioje aplinkoje nebijoti suklysti, nes drąsa išlaisvina talentus. Tai yra būdas išmokti ir prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos sąlygų.

Karantino metu savarankiškai ir operatyviai problemas sprendžiantys „Tele2“ darbuotojai tapo išeitimi iš padėties. Daugelis sprendimų, tokių kaip ofisų perkėlimas į uždarytus salonus, buvo darbuotojų iniciatyvos. Kad tai pasitvirtino, rodo ir bendrovės rezultatai: pajamos pirmąjį 2020-ųjų pusmetį, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, padidėjo.

Be to, tokiomis aplinkybėmis tikslingiausia planavimą ilgąja perspektyva keisti į darbą sprintais – planavimą savaitei ar net dienai. Taip išlaikomas lankstumas, galima čia ir dabar reaguoti į besikeičiančią verslo aplinką ir klientų poreikius.

Sėkmingų šalių praktikų perėmimas

Lietuvoje šiandien matome tik pirmąją verslo ir jo lyderių kartą, užaugusią per trisdešimt nepriklausomybės metų. Ji išsiskiria veržlumu, atvirumu inovacijoms ir spontaniškumu.

Nuo pat Nepriklausomybės paskelbimo didžiausią įtaką lietuviškam verslui darė užsienio kapitalo įmonės, besikuriančios Lietuvoje. Iš jų ir toliau yra ko pasimokyti.

Kartu su vakarietiškų ir skandinaviškų įmonių plėtimusi Lietuvoje ateina etikos, skaidrumo, tvaraus verslo supratimas. Tuo pačiu auga pagarba žmogui, jo teisėms. Žmogus, pirmiausia, vertinamas kaip asmenybė, savarankiška įmonės dalis, gebanti priimti ir inicijuoti svarbius sprendimus.

Europoje verslui ypač palankios šalys yra Švedija, Vokietija. Jose vyrauja aiškus suvokimas, kad valstybę išlaiko verslas, o ekonomika be verslo tiesiog sustotų.

Be to, Lietuvoje vis dar vyrauja kuklinimosi tradicija. Čia mums pavyzdžiu turėtų būti amerikiečiai, kurie apie save kalba daug ir garsiai. Dialoge su visuomene verslas Lietuvoje turėtų imtis dar didesnės iniciatyvos ir vaidmens – kalbėtis yra lengviau, kai savo pašnekovą matai ir girdi.

Verslas turi būti aktyvus visuomenės dalyvis – ir ne tik būti, bet ir kalbėti apie tai, koks yra. Taip auginsime savo klientų, savo darbuotojų, svarbiausia – visos Lietuvos pasitikėjimą.

Daugiau informacijos:

Andrius Baranauskas

„Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims

M +370 683 66319

@ andrius.baranauskas@tele2.com

Svetainė yra atnaujinama. Galimi smulkūs nesklandumai.