Naujienos
„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ rekonstruos svarbiausią tiltą pagrindinėje šalies geležinkelio magistralėje
„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“
rekonstruos svarbiausią tiltą pagrindinėje šalies geležinkelio magistralėje
Didžiausios
Baltijos šalyse geležinkelių grupės „Lietuvos geležinkeliai“ infrastruktūros
bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ rekonstruos vieną svarbiausių šalies
geležinkelio tiltų. Tuo tikslu „Lietuvos geležinkelių" grupės generalinis
direktorius Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių
infrastruktūros" generalinis direktorius Karolis Sankovski ir
Eurovia CS, a.s. filialo Lietuvoje vadovas Julius Šimkevičius pasirašė tilto
rekonstravimo paslaugų pirkimo sutartį.
„Lietuvos
geležinkelių“ grupės skelbtą tarptautinį projekto „Jonavos geležinkelio tilto
(94+634 km) rekonstravimas“ projektavimo ir rangos darbų pirkimo konkursą
laimėjo jungtinės veiklos sutartimi susivienijusi grupė „Eurovia“ (Čekija),
„Eurovia Lietuva“ ir AS „LNK Industries“ (Latvija), kurie pasiūlė geriausią 12,49
mln. Eur be PVM kainą.
Konkurse antrieji liko jungtinės
veiklos partneriai UAB „YIT Lietuva“ ir AS YIT Eesti, pasiūlę 13,23 mln.
Eur be PVM, o trečiąjį geriausiąjį pasiūlymą pateikė AB
„Kauno tiltai“, kurių siūloma darbų kaina siekė 13,49 mln.
Eur be PVM.
„Kryptingai vykdome suplanuotas geležinkelių infrastruktūros
modernizavimo ir plėtros programas, o Jonavos geležinkelio tilto rekonstravimo
projekto vienas svarbiausių tikslų yra užtikrinti šalies strateginio IXB koridoriaus
ruožo geriausią pralaidumą ir greičio didinimą“, - sako Karolis Sankovski,
„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ generalinis direktorius.
Jonavos
geležinkelio tiltas yra ypatingas konstrukciniu ir eksploataciniu požiūriu,
kadangi jis sudarytas iš dviejų atskirų tiltų. Neries žemupio pusėje esantis tiltas nenaudojamas, o aukštupio pusėje
šalia esantis tiltas yra naudojamas traukinių eismui. Abu tiltai kartu yra
laikomi vienu Jonavos geležinkelio tiltu.
Tiltas
priklauso IX B koridoriui, kuris jungia pagrindinį Lietuvos krovinių ir
logistikos centrą Klaipėdos jūrų uostą su Vilniumi, Baltarusija, Ukraina ir
Rusija. Tiltas yra ilgiausias (200 m) vienkelis, alternatyvių pravažiavimų Lietuvoje neturintis
tiltas IX B koridoriuje, todėl nuolatinis jo prieinamumas turi itin didelę
reikšmę užtikrinant nenutrūkstamą ir efektyvų geležinkelių paslaugų teikimą tarptautiniame
IX B koridoriuje bei bendrai visoje šalyje.
Projekto apimtyje bus rekonstruojamas Neries upės žemupio pusėje
esantis ir šiuo metu nenaudojamas tiltas, iš esmės pakeičiant susidėvėjusius
bei reikalavimų neatitinkančius jo elementus. Po atliktų darbų šiuo rekonstruotu
tiltu bus nukreiptas geležinkelio eismas, o aukštupyje esantis ir šiuo metu
naudojamas tiltas bus užkonservuotas, paliekant galimybę ateityje, esant
poreikiui, tiltą naudoti kaip dvikelį, jei/kai ateityje būtų rekonstruojamas
Gaižiūnai – Jonava tarpstotis iš vienkelio į dvikelį.
Šiuo metu naudojamu tiltu leistinas greitis siekia 70 km/h
keleiviniams ir 70 km/h prekiniams traukiniams, o įgyvendinus projektą
(rekonstravus nenaudojamą tiltą) greičiai padidės atitinkamai iki 120 km/h ir
iki 90 km/h.
Projektą sudaro projektavimo darbai, ekspertizės paslaugos,
statybos darbai, techninės priežiūros, projekto vykdymo priežiūros paslaugos ir
kiti darbai. Projekto įgyvendinimo trukmė siekia 28 mėn., o jo užbaigimas
planuojamas 2022 m. III ketvirtį.
Šiuo metu projekto įgyvendinimo finansavimui bus naudojamos „Lietuvos
geležinkelių infrastruktūros“ lėšos, tačiau, esant galimybei, tikimasi projektą
dalinai finansuoti ES lėšomis.
„Lietuvos geležinkelių
infrastruktūra“ geležinkelio tinklo ir kokybės gerinimui kasmet skiria
reikšmingas lėšas, o pagrindinei šalies geležinkelių arterijai - IX B
koridoriui - teikia ypatingą svarbą. Praėjusių metų spalio
mėn. buvo pasirašyta sutartis su tarptautinio konkurso laimėtoju dėl 51,1 mln.
Eur investicijų į antrojo kelio statybos darbus ruože Livintai – Gaižiūnai, o gruodžio
mėn. pasirašyta 46,7 mln. Eur vertės sutartis dėl antrojo kelio projektavimo ir
rangos darbų ruože Plungė – Šateikiai.
Svarbu tai, kad Jonavos geležinkelio tilto rekonstravimas sudarys reikiamas
sąlygas tinkamai pasiruošti įgyvendinti ypatingos reikšmės „Ruožo Vilnius – Klaipėda (Draugystės st.)
elektrifikavimas“ projektą, kurio sutartis
buvo pasirašyta praėjusių metų lapkričio mėn., ir kuris taip pat yra strateginio
tarptautinio IX B koridoriaus modernizavimo dalis.
Gintaras Liubinas
Komunikacijos
departamentas
AB „Lietuvos geležinkeliai“
Mindaugo g. 12, LT-03603 Vilnius, Lietuva
tel.: 8 5 269 33 40
mob.: +370 694 714 90
el. paštas: gintaras.liubinas@litrail.lt
www.litrail.lt, www.traukiniobilietas.lt