Naujienos
Kova dėl mūsų dėmesio: ekspertė atsako, kaip keičiasi lietuvių turinio žiūrėjimo įpročiai
„YouTube“ iš
tradicinės televizijos kasmet atsirėžia vis didesnę žiūrovų auditoriją, o kai
kuriose šalyse – net ėmė lenkti komercinių TV žiūrimumo rodiklius. Vitalija
Kibildė, „Telia Play“ televizijos vadovė, pastebi – lietuvių vartojimo įpročiai
keičiasi sulig pasaulinėmis tendencijomis, o tradicinė televizija
transformuojasi į naujos kartos žiūrėjimą.
„Žiūrėjimas tampa personalizuotas: žiūrovai patys renkasi
turinį, taip pat jį žiūri jiems patogiu laiku. Išmanioji televizija leidžia
atsukti laidas, televizorius – naudotis
turinio transliavimo programėlėmis. Jau tapo
įprasta, kad žiūrovai kasdien pagal savo pomėgius susidėlioja laidų, filmų ar
serialų tinklelį“, – teigia V. Kibildė.
Ribas tarp
tradicinės televizijos ir srautinio transliavimo platformų labiausiai trina
„YouTube“. Jungtinės Karalystės ryšių tarnybos „Ofcom“ atliktas tyrimas rodo, kad „YouTube“ fenomeną lemia vaizdo turinio supanašėjimas su
tradicinės TV žanrais. Pavyzdžiui, platformoje populiarėja ilgo formato
interviu, žinios ar žaidimų laidos.
„Toks
pasikeitimas lemia tai, kad „YouTube“ virsta tiesioginiu konkurentu
komercinėms, iš reklamos pajamų finansuojamoms televizijoms, kurių auditorija
sensta. Savo ruožtu, komerciniai TV kanalai priversti kurti „YouTube“ paskyras,
kad pasiektų platesnę ir dažnai jaunesnę auditoriją, kuriai iš anksto ir už
juos sudaryta programa yra svetima“, – sako televizijos vadovė.
Mažėjančią
televizijos programos realiu laiku žiūrėjimo statistiką fiksuoja ir „Telia
Play“ platforma. Lyginant su praeitais metais, per metus televizijos kanalų
žiūrėjimas realiu laiku smuktelėjo 13 proc., o atidėtas filmų ir serialų žiūrėjimas
turinio bibliotekose augo ketvirtadaliu (24 proc.).
„Telia
Play“ duomenys atskleidžia, ką renkasi žmonės, kurie turi laisvę nuspręsti, ką
rinktis žiūrėti. Populiariausios išlieka užsienio kriminalinės dramos,
dokumentika ir realybės šou. Žiūrovus taip pat domina „tikrovę fiksuojantis“ turinys
– istoriniai įvykiai ar nostalgiją keliantys filmai. Ateityje laimės tie, kas
geriausiai supras individualius žiūrovo poreikius ir pasiūlys jam aktualiausią
turinį patogiausiu būdu.
Lietuviai greičiau
prisitaiko prie naujų technologijų
Vaizdo
turinio žiūrėjimą per srautinio transliavimo platformas lietuviai perėmė
greičiau už vidutinį europietį. Remiantis „Eurostat“ duomenimis, net 73 proc. 16-74 metų Lietuvos žmonių turinį žiūri internetu. Tai
reiškia, kad lietuviai vaizdo turinio platformas renkasi dažniau nei dauguma
Europos Sąjungos gyventojų (65 proc.).
Šie
turinio vartojimo įpročiai atsiranda ir dėl kartų skirtumo. Tradicinė
televizija yra įprastesnė ir paprastesnė vyresniems, o jaunoji karta labiau
linkusi rinktis srautinio turinio platformas. Tiesa, 30-45 metų vartotojai
sėkmingai derina abu įpročius: įsijungia tradicinę televiziją žinių ar filmų
metu, bet taip pat mėgaujasi trumpo formato turiniu telefone.
„Stebime ir pozityvią tendenciją – vyresnės kartos žmonės vis drąsiau naudojasi „Telia Play“ paslaugomis. Tai signalizuoja, kad ateityje tik daugės vyresnės kartos žiūrovų, naudojančių platų spektrą platformų, todėl televizijos kūrejai turi nepraleisti progos ir „pagauti“ žiūrovą ten, kur jis praleidžia vis daugiau laiko – internete“, – sako V. Kibildė.
I
WILL TELL YOU TELIA