Naujienos
„Kibernetinis pirmadienis“ – proga pasitikrinti, ar internete apsiperkate saugiai
„Kibernetinis pirmadienis“ yra internetinė „Juodojo
penktadienio“ versija, kai elektroninėse parduotuvėse skelbiamos didžiausios
metų nuolaidos. Ši diena skirta ne tik išlaidauti, bet ir atkreipti visuomenės
dėmesį į saugų apsipirkimą internete.
Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų
biuro“ ekspertas, pataria, kaip internetu apsipirkti
saugiau ir į kokius esminius dalykus reikia atkreipti dėmesį.
Patikrinkite informaciją apie pardavėją. Jeigu nusprendėte apsipirkti elektroninėje parduotuvėje, kuria naudojatės
pirmą kartą, reiktų patikrinti kelis svarbius elementus. Pirmiausia,
atkreipkite dėmesį į puslapio adresą: jei jis prasideda https://, o prisijungus
prie jo naršyklėje rodomas spynos ženklas, reiškia, kad prisijungimas šifruotas
ir saugus. Prieš išleidžiant pinigus naujoje elektroninėje svetainėje, vertėtų
labiau pasidomėti apie pardavėją – paskaitykite atsiliepimus svetainėje ir
socialiniuose tinkluose, patikrinkite, ar įmonė tikrai registruota. Taip pat
internetiniame puslapyje turėtumėte rasti kontaktinę informaciją: adresą,
telefono numerį ir paštą – jei jos nėra, tai signalizuoja, kad elektroninė
parduotuvė gali būti suklastota.
Susikurkite paskyrą svetainėje. Jeigu elektroninėje parduotuvėje yra galimybė susikurti asmeninę paskyrą – užsiregistruokite.
Tokiu būdu galėsite matyti prekės užsakymo ar pristatymo procesą ir nereikės
jaudintis, ar prekė jus tikrai pasieks. Asmeninėje paskyroje galėsite matyti
visą pirkimo išklotinę ir turėsite įrodymų apie užsakymo įvykdymą. Tačiau
kuriant asmeninę paskyrą venkite vesti ypač svarbius asmeninius duomenis
(asmens kodą, sąskaitos numerį). Vertėtų apdairiai vertinti į asmeninį
elektroninį paštą gaunamus ypatingus pasiūlymus ar pranešimus apie laimėjimą
konkurse iš naujų ar nežinomų prekybos vietų.
Nesidalinkite svarbiais asmeniniais duomenimis. Elektroninėse parduotuvėse turi būti skelbiama ir privatumo politika, kurioje yra aprašoma, kaip renkami, kur
naudojami ir kaip apsaugomi jūsų pateikiami duomenys. Tai padeda
užtikrinti, kad jūsų asmeniniai duomenys nebūtų paviešinti ar netinkamai
panaudoti. Nevertėtų svarbių asmeninių duomenų atskleisti ir parduotuvės
konsultantams, jeigu jie susisiekia su jumis elektroniniu paštu ar telefonu.
Pirmiausia, susisiekite su įmonės svetainėje esančiais kontaktais ir
pasitikslinkite, kam reikia tokių duomenų. Kuo daugiau sukčiai žino, tuo
lengviau gali pasisavinti jūsų tapatybę. Jei įmanoma, pateikite kuo mažiau
asmeninių duomenų.
Patikrinkite papildomas sąlygas. Patikimose svetainėse turėtumėte rasti prekių grąžinimo bei pristatymo
sąlygas. Atidžiai jas perskaitykite ir įsigilinkite. Šventiniu laikotarpiu
prekės dažnai vėluoja, grąžinimas kainuoja, o siuntimo išlaidos gali būti
didesnės nei norimo daikto. Pravartu susipažinti su esminėmis taisyklėmis ir
išimtimis, dar prieš nusprendžiant pirkti. Galite paskambinti nurodytu numeriu,
taip greičiau sužinosite reikiamą informaciją ir įsitikinsite, kad pardavėjo kontaktai
yra tikri.
Rinkitės žinomą mokėjimo platformą. Atlikus pagrindinius elektroninės parduotuvės patikrinimo žingsnius,
reikėtų atsižvelgti ir į galimus atsiskaitymo būdus. Prieš įsigydami norimą
prekę, patikrinkite, ar yra galimybė atsiskaityti jums žinomu ir naudojamu
finansinių paslaugų teikėjo būdu. Saugiausios ir dažniausiai naudojamos
atsiskaitymo platformos: „Paysera“, „Paypal“, „Visa Checkout“, „Masterpass“, „Apple
Pay“ ir „Google Pay“. Po atlikto prekės apmokėjimo išlikite budrūs ir stebėkite
pardavėjo nuskaičiuojamą sumą. Perkant elektroninėse parduotuvėse patariama
saugoti visus duomenis apie atliktus pinigų pervedimus. Informacija apie juos
yra mokėjimus patvirtinančiuose elektroniniuose laiškuose, kurie yra lyg prekės
ar paslaugos įsigijimo čekiai.
Daugiau informacijos:
Asta Buitkutė
„Tele2“ atstovė ryšiams su visuomene
M +370 668 00 467