Naujienos
Kepyklą iš pandemijos gniaužtų ištraukė svarbi sutartis
Prieš metus Lietuvoje paskelbus pirmuosius karantino ribojimus, daugybė
verslų susidūrė su nežinomybe: kiek tai truks, ko laukti ateityje, ar apskritai
pavyks tęsti veiklą? Kauno rajone, Jonučių kaime įsikūrusi „Garliavos duonos“
kepykla dėl pandemijos taip pat neteko didelės dalies svarbių užsakymų, visgi įmonė
ir šiuo sudėtingu metu sugebėjo augti, o didžiausią impulsą tam suteikė
sutartis su „Maxima“ dėl sausainių tiekimo.
Pavasario pradžioje vykusiuose Kauno rajono savivaldybės
apdovanojimuose nominaciją „Už sėkmingą verslo pažangą“ pelniusios kepyklos
„Garliavos duona“ direktorius Andrius Raila patikina, kad praėję metai buvo permainingi
ir kupini iššūkių, bet sėkmingi. Įmonės pajamos išaugo apie 10–15 procentų. Šį
rezultatą lėmė ne tik investicijos ir viso kolektyvo įdėtos pastangos, bet ir
viena svarbi aplinkybė: prieš metus, kovo mėnesį, dar prieš įsisiūbuojant
COVID-19 pandemijai, garliaviškiai išplėtė bendradarbiavimą su lietuvišku
prekybos tinklu „Maxima“ ir pradėjo tiekti sausainius.
„Tai buvo išties neįprastas laikas. Aplinkui jau tvyrojo
nežinia, kas bus toliau, o mes kaip tik kovo mėnesį sukirtome rankomis su
„Maxima“ dėl sausainių tiekimo ir mums viskas pasikeitė kardinaliai. Pradėjome
nuo 4 rūšių sausainių, šiandien tiekiame jau 12 rūšių, atitinkamai augo ir
tiekiamos produkcijos kiekis – per pusmetį jis padidėjo apie tris kartus.
Bendradarbiavimas su „Maxima“ ne tik išgelbėjo verslą, bet ir padėjo mums sustiprėti“,
– sako kepyklos „Garliavos duona“
vadovas A. Raila.
Stiprūs partneriai padeda augti ir
tobulėti
Į trečią veiklos dešimtmetį įžengusi „Garliavos duona“
šiandien gali pasiūlyti daugiau nei 70 duonos ir konditerijos gaminių, o per
metus iškepa apie 3,5 milijono įvairių konditerijos gaminių: nuo duonos, pyragų
iki sausainių. Kepykla garsėja tuo, kad naudoja natūralius produktus ir
tradicinę gamybos technologiją.
Ilgą laiką garliaviškių produkcijos buvo galima rasti tik
turguose, autoparduotuvėse ir kitose nišinėse prekybos vietose. Požiūrį į
didžiuosius Lietuvos prekybos tinklus įmonė pakeitė prieš trejus metus. Tam
įtakos turėjo ir tai, kad kepykla 2013-aisiais persikėlė į naujas, erdvesnes
patalpas, taigi išaugo ir jos pajėgumai.
„Visada turėjome ambiciją tapti žinomesni, labiau matomi.
Juk dirbdamas su didžiaisiais prekybos tinklais ir pats augi. Todėl kreipėmės į
„Maximą“ ir pasiūlėme dvi savo duonos rūšis, netrukus jų skaičius išaugo iki
šešių. Mūsų išskirtinumas buvo ir yra tai, kad kepame tikrą lietuvišką duoną,
kuriai tešlą natūraliai rauginame, naudodami tik aukštos rūšies, sveikus
komponentus“, – kalba „Garliavos duonos“ vadovas A. Raila.
Tiekti ne tik duoną, bet ir sausainius kepyklai pernai pasiūlė
paties prekybos tinklo „Maxima“ vadybininkai, įvertinę tiekiamos produkcijos
kokybę. Šiandien garliaviškiai didžiausiam Lietuvos prekybos tinklui tiekia net
12 rūšių sausainius, kurių galima įsigyti prekybos tinklo parduotuvėse visoje šalyje.
Sausainiai – nauja varančioji jėga
A. Raila teigia, kad tiek kepama duona, tiek sausainiai
yra rankų darbo, taigi išaugus jų užsakymams Jonučių kaime veikianti kepykla galėjo
sukurti daugiau darbo vietų, taip pat perkvalifikavo dalį darbuotojų.
„Dėl pandemijos užsidarius viešbučiams, restoranams,
sanatorijoms ir kitoms įstaigoms, kurioms iki tol reguliariai tiekėme
produkciją, duonos paklausa smuko. Vasarą buvo šioks toks atsigavimas, bet tik
trumpalaikis. Taigi sausainiai tapo mūsų nauja varančiąja jėga, leidusia ne tik
neatleidinėti darbuotojų, bet ir priimti naujų“, – teigia A. Raila.
Šiuo metu „Garliavos duona“ turi 88 darbuotojus. Skaičiuojama,
kad vien išaugę sausainių užsakymai leido sukurti apie 15 proc. darbo vietų.
Žvalgosi ir į užsienį
Iki šiol „Garliavos duona“ naujų galimybių daugiausiai
dairėsi Lietuvoje, tačiau pamažu dairomasi ir į eksporto rinkas. Žengiant į
jas, įmonė išnaudos visą patirtį ir pamokas, išmoktas bendradarbiaujant su
didžiaisiais Lietuvoje veikiančiais prekybos tinklais.
„Puikiai žinome, kad su pigia produkcija užsienyje
nepakonkuruosi. Taip pat svarbu ne tik kokybė, bet ir išskirtinumas – ką naujo,
kitokio gali pasiūlyti, nustebinti. Savosios nišos dar ieškome“, – užsimena A.
Raila.
Veikti kaimyninių šalių rinkose leistų šaldyti produktai,
kadangi jų galiojimo terminas ilgesnis. Atsižvelgiant į augančią jų paklausą,
„Garliavos duona“ ketina plėsti ir šį segmentą.
Apie prekybos tinklą „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir
platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima
LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių
mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja
šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“
parduotuvių, kuriose dirba apie
13 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.
Daugiau informacijos
Ernesta Dapkienė
„Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų
departamento direktorė
Mob. +370 611 43548