Naujienos
Kelionių alkį lietuviai malšina užsienio šalių virtuvių patiekalais
Dėl karantino sumažėjus galimybių keliauti Lietuvos
gyventojai vis dažniau į skonių keliones leidžiasi savo namuose – patys gamina
ir mėgaujasi įvairių pasaulio šalių patiekalais. Prekybininkai skaičiuoja, kad
etninės užsienio šalių virtuvės maisto produktų paklausa per metus išaugo
daugiau negu trečdaliu.
„Karantinas keičia ne tik žmonių
gyvenimo būdą, bet ir maisto gaminimo namuose įpročius. Nuo pandemijos pradžios
stebime besikeičiantį klientų pirkinių krepšelį, kuriame vis dažniau atsiduria
egzotiški užsienio šalių etninės virtuvės maisto produktai. Akivaizdu, kad
karantinas paskatino žmones eksperimentuoti virtuvėje ir pasigaminti maisto
patiekalus, kuriuos galbūt anksčiau valgydavo kavinėse ar restoranuose. Kita
vertus, negalėdami keliauti žmonės bent mintimis, gamindami ir ragaudami,
nusikelia į tolimus kraštus, nes juk maistas žadina prisiminus ir geras
emocijas“, – komentuoja Ernesta Dapkienė, prekybos tinklo „Maxima“
komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.
Lyginant pandemijos metus (nuo 2020
metų kovo iki 2021 metų kovo) su atitinkamu ankstesniu laikotarpiu, etninės užsienio šalių virtuvės maisto produktų
pardavimai augo net 37 procentais. O 2021 metų pirmą ketvirtį šių maisto
produktų pardavimai prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse toliau augo kone pusantro
karto.
Tarp pirkėjų didžiausio populiarumo
sulaukė Meksikos virtuvės maisto produktai: kukurūzų traškučiai, tortilijų
paplotėliai, įvairūs prieskoniai ir aštrūs padažai. Kukurūzų traškučiai, kurie
įprastai naudojami tradiciniam meksikiečių užkandžiui nachos gaminti, yra paklausiausi. Jų parduota per 1,2 mln. pakuočių.
Daugiau negu trečdaliu per metus padidėjo
tortilijų paplotėlių pardavimai. Iš viso meksikietiškų užkandžių,
prieskonių, padažų ar tradicinių patiekalų gamybai skirtų produktų pernai
pirkėjai įsigijo ketvirtadaliu daugiau negu prieš metus.
Norintys savo namuose sukurti dalelę
Japonijos dažniausiai rinkosi įvairius jūržolių užkandžius. Daugiau negu
ketvirtadaliu didėjo prekių sušiams pardavimai. Japonijos virtuvėje naudojamų
padažų paklausa buvo 43 proc. didesnė.
Indijos virtuvę
„Maximos“ pirkėjai atrado mėgaudamiesi tradiciniu kariu arba Tikka Masala vištiena – šiam patiekalui ruošti reikalingų prieskonių
mišinių ir padažo pernai parduota dvigubai daugiau lyginant su ankstesniais
metais.
Aitrieji ir saldžiarūgščiai, įvairūs
sojų, hoisin bei teriyaki padažai karaliavo ir Kinijos virtuvės skonius išbandyti
norėjusių pirkėjų krepšeliuose. O kad Tailando ir kitų Azijos šalių virtuvė
Lietuvoje neįsivaizduojama be kokoso pieno, atskleidė per 70 proc. pernai
„Maximoje“ augę šio sveiko ir maistingo produkto pardavimai. Kokoso pieną
Azijos gyventojai naudoja tiek virdami sriubas ir troškinius, tiek gamindami
įvairius desertus. Sprendžiant iš padažų pardavimų, pirkėjai namuose
dažniausiai norėjo pasigaminti Tailando virtuvės klasiką – sotų ir gardų ryžių
makaronų patiekalą Pad Thai.
Galiausiai, net ir Turkijos virtuvei
būdingų prieskonių ir produktų pardavimai „Maximoje“ pernai buvo pastebimai
didesni lyginant su ankstesniu laikotarpiu. Turkijos kurortų saulės ir skanaus
maisto pasiilgę pirkėjai Lietuvoje į krepšelius dažniau įsidėjo sezamo pastos,
avinžirnių ar paprikų padažo.
Apie prekybos
tinklą „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“
stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas.
Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė,
viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje.
Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių,
kuriose dirba apie 13 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400
tūkst. klientų.
Daugiau informacijos
Ernesta Dapkienė
„Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų
departamento direktorė
Mob. +370 611 43548