Trečiadienis, gegužės 31 d.

Naujienos

Kaip palaikyti gerą imuninės sistemos veiklą?

2023-05-19
Kaip palaikyti gerą imuninės sistemos veiklą?

Stipri imuninė sistema yra būtina sveikam ir su infekcijomis bei virusais sėkmingai kovojančiam organizmui. Kai ji nusilpusi, esame imlesni peršalimui, gripui ir rimtesnėms ligoms  

Laimei, savo imuninę sistemą galite sustiprinti ėmęsi gana paprastų ir natūralių veiksmų bei priemonių, padėsiančių išlikti sveikiems, stipriems ir žvaliems.

Kuo svarbi sveika imuninė sistema?

Stipri imuninė sistema yra svarbi dėl įvairių priežasčių. Pirmiausia, ji saugo organizmą nuo įvairias ligas sukeliančių bakterijų, virusų ir kitų patogenų bei padeda organizmui greitai ir efektyviai kovoti su infekcijomis. Stiprus imunitetas taip pat padeda greičiau atsigauti ir pasveikti po ligų ir traumų.

Vis dėlto, imuninė sistema saugo ne tik nuo kosulio ar slogos. Ji yra labai svarbi norint sumažinti įvairių lėtinių susirgimų, įskaitant vėžį, širdies ligas ir diabetą, tam tikrų alergijų bei autoimuninių ligų atsiradimo riziką. Galiausiai, stipri imuninė sistema bendrai pagerina savijautą ir gyvenimo kokybę.

Kas silpnina imuninę sistemą?

Nors imunitetas gali susilpnėti dėl įvairių priežasčių, dažniausiai pasitaikančios yra kelios.  

·       Prasta mityba. Su maistu negaunant pakankamai būtinų maistinių medžiagų, vitaminų ir mineralų imuninė sistema gali susilpnėti ir būti mažiau veiksminga kovojant su ligomis.

·       Mažas fizinis aktyvumas. Sportas ir mankšta skatina imunitetą stiprinančių baltųjų kraujo kūnelių ir antikūnų gamybą, o dėl mažo fizinio aktyvumo jų mažėja.

·       Stresas ir miego trūkumas. Didelis streso lygis gali paskatinti organizmą gaminti imuninę sistemą silpninančius ir slopinančius hormonus.

·       Amžius. Ssenstant žmonių imuninė sistema natūraliai silpsta, todėl jie tampa imlesni infekcijoms.

·       Vaistai. Tam tikri vaistai gali turėti neigiamą poveikį imuninei sistemai.

Kaip sustiprinti imunitetą?  

Gali atrodyti pernelyg paprasta, tačiau pirmas žingsnis norint sustiprinti imuninę sistemą yra  pakankamai išsimiegoti.  Miegas yra būtinas, kad kūnas pailsėtų ir atsigautų, nes miegant gaminami su infekcija kovoti padedantys baltymai citokinai.

Kai miego trūksta, šių baltymų gamyba organizme sumažėja, todėl tampame imlesni infekcijoms. Sveikai imuninei sistemai išsaugoti rekomenduojama miegoti apie 7-9 valandas per naktį.

Kitas žingsnis – sveika mityba.  Valgydami daug vaisių, daržovių, nesmulkintų grūdų ir liesų baltymų, organizmą aprūpiname būtiniausiais vitaminais ir mineralais, reikalingiems kovoti su infekcijomis. Taip pat būtina riboti saldžių ir perdirbtų maisto produktų vartojimą, nes jie gali padidinti uždegimą ir susilpninti imuninę sistemą.

Reguliarus fizinis aktyvumas  yra dar viena svarbi imuninės sistemos stiprinimo dalis, nes padeda padidinti organizmo antikūnų, t.y. baltymų, kovojančių su infekcijomis, gamybą. Judėkite bent 30 minučių per dieną: vaikščiokite, bėgiokite, plaukiokite ar važinėkite dviračiu.

Galiausiai, itin svarbu mažinti patiriamo streso lygį.  Stresas silpnina imuninę sistemą ir daro mus jautresnius infekcijoms. Kiekvieną dieną skirkite laiko atsipalaiduoti, pavyzdžiui, išsimaudykite karštoje vonioje, paskaitykite knygą ar medituokite.

Kiti imunitetui svarbūs veiksniai

Be miego, sveikos mitybos ir reguliarios mankštos, sveikam imunitetui svarbūs ir kiti veiksniai. Štai, kad išvengtume dehidratacijos ir pašalintumėme toksinus, būtina visą dieną gerti daug vandens.

Vienas greičiausių ir efektyviausių būdų sustiprinti imuninę sistemą yra intraveninė terapija, kurios metu organizmas papildomas skysčiais, vitaminais ir būtinomis medžiagomis.

Terapijos metu lašeline viso šios medžiagos patenka tiesiai į kraują ir padeda organizmui veikti efektyviau ibei skatina gijimą. Lašelinių terapija taip pat padeda mažinti uždegimą ir didina organizmo gebėjimą kovoti su infekcijomis, ligomis ir virusais bei taip pakelia energijos lygį.   

Ši terapija taipogi dažnai naudojama siekiant sumažinti lėtinių ligų poveikį, taip pat gydyti dehidrataciją ir mitybos trūkumus. Jei norite sužinoti, kaip intraveninė terapija gali padėti jums, spauskite ant šios nuorodos žiūrėti daugiau.

Rūpinkitės savo imunitetu

·       Valgykite sveiką, subalansuotą maistą ir daug šviežių vaisių ir daržovių.

·       Reguliariai mankštinkitės.

·       Tinkamai išsimiegokite.

·       Sumažinkite patiriamą stresą.

·       Nerūkykite ir venkite alkoholio.

·       Dažnai plaukite rankas.

·       Vartokite probiotikus ir valgykite raugintą maistą

·       Gerkite daug vandens.

·       Skirkite laiko atsipalaiduoti ir medituoti.

·       Į savo racioną įtraukite imunitetą stiprinančių žolelių ir prieskonių.

·       Venkite būti šalia sergančių žmonių.

·       Gaukite pakankamai vitamino D iš saulės ar papildų

·       Vartokite imunitetą stiprinančias daržoves, žoleles ir augalus, pavyzdžiui, česnaką, ežiuolę ir imbierą.

·       Išbandykite intraveninę terapiją ir „kokteilį“ imunitetui.

  
Svetainė yra atnaujinama. Galimi smulkūs nesklandumai.