Naujienos
Ką rinktis – mokamą platformą ar nemokamą KET testą? Palyginimas pagal tikslumą
Jei šiuo metu ruošiesi teorijos
egzaminui ir skaitai šį straipsnį – vadinasi, nori išlaikyti iš pirmo karto.
Tai ne tik taupytų pinigus, bet ir nervų sutaupytų tiek, kad vėliau šypsotumeis
prisiminęs visą šį pasiruošimo laikotarpį. Tik ar užteks vien nemokamų testų? O
gal verta pasitikėti mokama platforma? Kurie KET bilietai iš tiesų paruošia
egzaminui, o kurie – tik sudaro iliuziją?
Štai kur dažnas paslysta. Pasirenka
„greitą“ kelią, o realiame egzamine jau po pirmo klausimo pasijunta taip, lyg
jam būtų duotas visai kitas testas. Kodėl? Nes skirtumas tarp nemokamų ir
mokamų testų slypi ne paviršiuje.
Kaip iš tikrųjų veikia
nemokami KET testai?
Jie vilioja visus, nes nemokami. Vos keli
paspaudimai, klausimai rodomi iškart, gali spręsti kiek tik nori. Bet štai kur
prasideda problemos:
●
daugelyje puslapių naudojami seni
ar pasikartojantys klausimai,
●
trūksta tikslaus atitikimo su
dabartine Regitros egzaminų struktūra,
●
nėra laikmačio – tad nesimokai
valdyti laiko spaudimo,
●
atsakymai pateikiami be aiškių
paaiškinimų.
Pats sprendi, galvodamas: „O kodėl čia
buvo neteisinga?“ Ir dažnai lieki be atsakymo. O kai nėra grįžtamojo ryšio, iš
tikrųjų mokytis tampa sunku.
Kai kurie nemokami KET bilietai
atrodo panašūs į Regitros testus, bet juose gali būti techninių netikslumų, o
dar blogiau – neteisingų atsakymų, kurie iškreipia supratimą.
Kodėl mokamos platformos
dažniau veda iki teisių?
Tai, ką jos siūlo, neapsiriboja vien
klausimais. Jos suteikia visą pasiruošimo sistemą – nuo A iki Z. Dažniausiai
jos turi:
●
oficialią Regitros klausimų bazę
su atnaujinimais,
●
laikmačius, kurie leidžia įprasti
prie spaudimo,
●
aiškius atsakymų paaiškinimus,
kurie padeda suprasti, o ne atspėti,
●
individualius progresų grafikus,
kad matytum, kur klysti.
Skamba lyg prabanga? O jei sakyčiau, kad
tai investicija, kuri atperka save jau per pirmą egzaminą?
Pagalvok, vienas neišlaikytas KET testas
kainuoja ~20 eurų. Pridėk laiką, kelionę į Regitrą, stresą. O jei teks laikyti
tris kartus? Čia mokama platforma už 15–25 eurus staiga pasirodo kaip gana
pigus kelias, ar ne?
Ką sako tie, kurie jau
išlaikė?
Apklausus kelis žmones, kurie neseniai
laikė egzaminą, beveik visi, kurie rėmėsi tik nemokamais testais, sakė: „Gaila,
kad neišbandžiau mokamos platformos anksčiau.“ Viena mergina pasakojo, kaip
triskart neišlaikė egzamino, nes mokėsi tik iš „lengvų“ bilietų, kurie vis
kartojosi. Galiausiai nusipirko mokamą paskyrą – ir po savaitės išlaikė be
jokių netikėtumų.
Kaip pasirinkti, jei nenori
permokėti?
Jeigu tau liko dar mėnuo ar pora savaičių
iki egzamino – pradžiai tinka ir nemokami testai. Jie padės suprasti bendrą
logiką, atgaivinti žinias, įsivažiuoti. Bet kai jau jauti, kad viską „žinai“ –
laikas tikresniam pasiruošimui.
Mokama platforma turėtų būti ta vieta,
kurioje pasitikrini, ar tikrai gali perprasti sudėtingesnius klausimus,
situacijų vaizdus, nespėlioji atsakymų. Tai vieta, kurioje KET bilietai tampa
rimtu pasiruošimo įrankiu.
Ko iš tikrųjų reikia, kad
išlaikytum?
Nereikia 100 valandų. Užtenka 10–15
valandų kokybiško, kryptingo pasiruošimo. Tam tinka ir gerai atrinkti nemokami
šaltiniai, ir stipri mokama platforma. Bet tik jei supranti, ką mokaisi. Ne iš
atminties, o iš logikos. Ne spėliojimo, o supratimo.
Bilietai – ne tik testas. Tai tavo galimybė pasitikrinti, kiek saugiai elgsiesi kelyje. Tad rinkis taip, kaip rinktumeisi saugumą. Jei nori laikyti egzaminą vieną kartą – rinkis pasiruošimą, kuris paruošia iš tikrųjų.