Naujienos

Geras verslo šūkis: kaip jį sukurti?

2019-09-11
Geras verslo šūkis: kaip jį sukurti?
Šūkis – tai reikšminga įmonės identiteto dalis. Jis tiek pat svarbus, kiek ir logotipas ar pavadinimas, todėl šūkio kūrimui vertėtų paskirti pakankamai tiek laiko, tiek kitų resursų. Pateiksime keletą patarimų, kaip susikurti įmonės šūkį, kuris atspindėtų veiklą ir patrauktų potencialių klientų dėmesį.

Nuo ko pradėti?

Šūkis naudojamas ne tiesiog įmonės atributikos (tokios kaip puodeliai su užrašu, kanceliarinės prekės ir panašiai) dekorui, bet reklamai, reprezentacijai. Todėl šūkio kūrimas turi būti rimtai apgalvotas – tik taip tikslai gali būti pasiekti sėkmingai. Prieš pradedant galvoti šūkį svarbu atkreipti dėmesį į šiuos niuansus:

• Idėjos ieškojimas. Dažniausiai įmonės šūkis būna netinkamas dėl to, kad jis neturi skambesio ar netgi, sąmoningai ar ne, yra nukopijuotas nuo konkurentų. Norint sugalvoti gerą šūkį, pirmiausia reikia žinoti pagrindinę organizacijos misiją (pavyzdžiui, parduoti batus, pagaminti skanų maistą ir t. t.). Atsižvelgus į tai bus lengviau sugeneruoti pagrindinę idėją.

• Pasidomėjimas konkurentais. Konkurencija ne tik tiesiogiai veikia specifinės rinkos pelningumą, bet ir motyvuoja organizacijas. Todėl prieš kurdami šūkį pasidomėkite, kokį sugalvojo Jūsų konkurentai ir kur jie jį pritaiko – ar naudoja tik internetinėje reklamoje, ar skiria dėmesio ir lėšų papildomai atributikai, tokiai kaip puodeliai su užrašu, užrašinės, marškinėliai ir panašiai. Taip galbūt pasisemsite naujų idėjų, žinosite, ko vengti ir kas gali būti veiksminga.

• Auditorijos pažinimas. Vienas iš svarbiausių aspektų, į kurį reikia atsižvelgti kuriant įmonės šūkį – Jūsų įmonės auditorija. Atkreipkite dėmesį į tai, kokio amžiaus, lyties, pomėgių žmonės naudojasi įmonės paslaugomis. Kiekviena tikslinė auditorija yra skirtinga, savita, todėl stenkitės sukurti šūkį, kurį pastebėtų būsimas Jūsų paslaugų vartotojas. Kad būtų lengviau, galite mintyse susikurti tipinio kliento personažą.

• Teikiamos paslaugos. Šūkiai turi būti apgalvoti visapusiškai. Jeigu Jūsų įmonė parduoda greitos apyvartos ir vartojimo prekes – labiausiai paveikus bus emocinis šūkis. Tačiau jeigu labiau orientuojatės į paslaugas ir ilgesnę partnerystę su klientais – šūkyje naudokite vertybinius aspektus. Be to, norėdami išlaikyti ilgesnę partnerystę su klientais nepamirškite pasirinkti tinkamą atributiką, kurią patariama dekoruoti sugalvotu šūkiu (puikiai tinka puodeliai su užrašu, kanceliarinės prekės, drabužiai, smulkūs elektroniniai prietaisai ir t.t.).

Gerai sugalvotas šūkis – viena efektyviausių ir pigiausių įmonės reklamos priemonių, todėl svarbu skirti pakankamai laiko jo kūrimui ir įvertinti, ar jis liks paveikus po ilgo laiko.

Koks turėtų būti šūkis?

Įmonės šūkis turi būti ne tik gerai pagrįstas ir atspindintis Jūsų įmonės veiklą. Jis taip pat privalo pasižymėti šiomis savybėmis:

• Konkretumas. Šūkis turi būti sutelktas į vieną pagrindinę idėją. Todėl geriausia, jei vengsite nereikalingų žodžių. Kita vertus, glaustumas visuomet pravers – trumpas, konkretus šūkis suprantamas lengviau, jį paprasčiau pritaikyti ruošiant reprezentacinę atributiką (tokią kaip puodeliai su užrašu).

• Originalumas. Šūkis turi būti išskirtinis. Didžiausias tikslas – panaudojus kūrybiškumą atkreipti esamų ir potencialių klientų dėmesį. Šūkis turi būti įsimintinas, lengvai atpažįstamas. Žinoma, nederėtų pamiršti, jog kartais originalu ir paveiku yra tai, kas paprasta.

• Fonetiškumas. Labiausiai klientų dėmesį patraukia harmoningai skambančios frazės. Jūsų šūkis bus patrauklesnis, jeigu jame bus pastebima aliteracija arba asonansas.

• Ritmiškumas. Žmonės yra linkę pamėgti tai, kas tikslu, paprasta ir ritmiška. Tai suteikia saugumo jausmą ir didina pasitikėjimą. Taigi, ritmiškas šūkis suteiks Jūsų įmonei patikimumo įvaizdį.

Svarbu, kad šūkis būtų visapusiškai patrauklus. Stenkitės pažvelgti į rezultatą iš šalies ir atsakykite į klausimą: ar jis būtų paveikus ir Jums patiems?

Kur panaudoti?

Šūkis yra savitas įmonės atspindys. Todėl svarbu, kad tinkamai pasirūpintumėte ne tik jo kūrimu, bet ir pateikimu. Patariama įsigyti tokias prekes kaip puodeliai su užrašu, tušinukai, pledai ar rankšluosčiai ir atspausdinti ant jų sugalvotą įmonės šūkį. Tokios detalės ne tik reprezentatyviai atrodys darbo vietoje, bet ir bus puiki dovana Jūsų klientams, partneriams.

Išskirtinis šūkio privalumas – tai, kad jis gali atspindėti įmonės tikslus, funkcijas ar pranašumą pasitelkus vos vieną sakinį. Skirkite procesui laiko, domėkitės naujovėmis, tarkitės su specialistais ir sukursite šūkį, kuris padės sėkmingai auginti įmonę.

Užs. nr. 20190911-01

Verslosavaite.lt