Naujienos
Ekspertas atskleidė, kaip tinkamai paruošti automobilį žiemos sezonui: atkreipė dėmesį ir į dažniausiai daromas klaidas

Po kelių savaičių prasidedanti
kalendorinė žiema daugelį vairuotojų skatina daugiau dėmesio skirti savo
automobiliui, jį paruošiant besikeičiančioms oro sąlygoms – minusinei
temperatūrai, įvairiems krituliams, plikledžiui ir pūgoms. Pasak „Vilnius Tech“
Transporto inžinerijos docento dr. Saugirdo Pukalsko, siekiant išvengti
netikėtumų ar eismo įvykių kelyje, artėjant žiemai automobilių paruošimas
neturėtų apsiriboti vien padangų pakeitimu ir akumuliatoriaus būklės
įvertinimu. Ekspertas dalinasi patarimais, padėsiančiais užtikrinti sklandų
automobilio darbą net ir atšiauriausiomis oro sąlygomis.
Ragina neatidėlioti automobilio
paruošimo
Lietuviškos žiemos įprastai
neatsiejamos nuo žemiau nulio nukrentančios temperatūros ir permainingų orų,
tad automobilio pritaikymas važiuoti net apledėjusiu keliu yra būtinybė. Tad,
anot S. Pukalsko, žieminės padangos turi būti pritaikytos geram sukibimui su
kelio danga.
„Jei padangos yra blogos,
nepritaikytos drėgnai kelio dangai, prarasti automobilio kontrolę ir pradėti
čiuožti bei nuslysti nuo kelio yra pakankamai lengva. Gerą sukibimą garantuoja
minkšto mišinio, dygliuotos padangos. Vairavimui žiemą pritaikytos padangos yra
labai svarbios, nes jos didžiąja dalimi lemia eismo saugumą ir tai, kaip
greitai pavyks sustabdyti transporto priemonę avarinės situacijos metu“, – sako
jis.
Kalbėdamas apie akumuliatoriaus
būklės įvertinimą, ekspertas pabrėžia, kad net menkiausi trikdžiai bandant
užvesti variklį gali signalizuoti apie rimtas rizikas žiemai.
„Akumuliatorių talpa
žemoje temperatūroje krenta, tad jei jau dabar pastebimi ženklai,
identifikuojantys problemas bandant užvesti transporto priemonę, labai
tikėtina, kad paspaudus šalčiui variklio užvesti nebepavyks. To priežastis – ne
vien talpa, bet ir žemoje temperatūroje padidėjęs pasipriešinimas vedant
variklį“, – teigia mokslininkas.
S. Pukalskas taip pat
atkreipia vairuotojų dėmesį į stabdžių ir variklio aušinimo skysčius. Jei
stabdžių skystis seniai tikrintas ar keistas, jis gali būti absorbavęs drėgmę,
kuri, susikaupusi stabdžių vamzdeliuose vandens pavidalu, gali užšalti. Tuo
tarpu pablogėjus variklio aušinimo skysčio sudėčiai, jis gali užšalti arba
virsti „drebučiais“. Užšalimo atveju galima pasekmė – įtrūkęs automobilio
variklio blokas, vėliau pareikalausiantis rimto remonto ir didelių išlaidų.
Antruoju atveju gresia variklio perkaitimas dėl nepakankamo aušinimo.
Automobilio langų
priežiūra – kritiškai svarbi
Eksperto teigimu, nors
geras matomumas vairuojant yra reikalingas visais metų laikais, žiemą sąlygas
blogina žema temperatūra, dėl kurios langai rasoja ir šąla. Tinkamai jų
nenuvalius ir neatitirpinus didėja eismo įvykių tikimybė.
„Tad automobilio langais
derėtų pasirūpinti prieš prasidedant žiemai – patikrinti valytuvus, kad jie
būtų nesuplyšę, o valytuvų gumelės – nesukietėjusios. Taip pat pasirūpinti
kokybiškais, paviršiaus nebraižančiais grandikliais langams ar kitomis priemonėmis,
galinčiomis atitirpinti ledą. Šiuo klausimu labai naudinga priemonė yra šildomų
stiklų technologija, kurią turi vis daugiau automobilių“, – teigia S.
Pukalskas.
„Vilnius Tech“ dėstytojas
akcentuoja, kad vairuotojai taip pat turėtų įsitikinti, jog jų automobiliuose
naudojamas stiklų plovimo skystis yra pritaikytas žemai temperatūrai ir, orams
atšalus, neužšals. Jis taip pat ragina atkreipti dėmesį į skysčio kokybę –
nekokybiškai nuvalyti automobilio stiklai blogina matomumą ir atitinkamai
didina avarinių situacijų tikimybę.
Pasak didžiausią
automatinių degalinių tinklą šalyje valdančios bendrovės „Neste Lietuva“
vadovės Julijos Matisonės, prekyba žieminiu stiklų plovikliu tinkle prasideda
lapkritį. „Neste“ tinkle siūloma paslauga „Easy Fill“, kuri leidžia
produktą įsipilti tiesiai iš kolonėlės, taip išvengiant plastikinių bakelių
naudojimo ir įsipilant ploviklio tik tiek, kiek tuo metu reikia ar telpa
automobilio talpoje.
„Analizuodami turimus duomenis
pastebime, kad vairuotojai Lietuvoje yra išties sąmoningi ir atsakingai
prižiūri savo automobilius, rinkdamiesi oro sąlygoms pritaikytus produktus. Be
to, iš nuosekliai augančios paklausos pastebime, jog galimybė prisipildyti
stiklų ploviklio naudojantis savitarna yra patraukli vis didesniam ratui
klientų, kuriems rūpi ne vien didesnis patogumas, bet ir plastiko atliekų
mažinimo klausimas“, – sako J. Matisonė.
Įmonės skaičiavimais, dėl stiklų
plovimo skysčio paslaugos „Easy Fill“ visoje Lietuvoje per metus į aplinką neišmetama
iki 68 tūkst. plastikinių 4 litrų talpos stiklų ploviklio pakuočių arba apie 11 tonų plastiko. Šiuo metu
paslauga yra pasiekiama 58 „Neste“
degalinėse iš 86.
Būtina reguliari priežiūra
„Vilnius Tech“
mokslininkas pabrėžia, kad ruošiant automobilį artėjančiam žiemos sezonui
vertėtų nepamiršti transporto priemonės kėbulo, padengiant jį specialiomis
dangomis. Ne ką mažiau svarbus periodinis kėbulo plovimas, idant išvengti
žalingo druskų poveikio. Nuolatinė priežiūra, padengimas specialiomis
priemonėmis saugo kėbulą nuo korozijos ir padeda pratęsti jo gyvavimo trukmę.
S. Pukalskas prieš žiemos
sezono startą pataria vairuotojams patikrinti ir automobilio durelių gumas,
kurios žemoje temperatūroje dėl drėgmės gali užšalti.
„Galiausiai, skatinu
vairuotojus atlikti reguliarią automobilio priežiūrą, kuri priklauso pagal
gamintojo nustatytas tvarkas ir rekomendacijas. Nors prižiūrint asmeninę
transporto priemonę neretai norisi tam tikrus dalykus atlikti patiems, kas nėra
iš esmės blogai, tačiau dažnai galime neapgalvoti elementarių aspektų.
Pavyzdžiui, kam keisti stabdžių skystį, jei jo dar, regis, yra pakankamai? Ne
visuomet pagalvojame, kad jis ilgainiui sensta, kaupiasi drėgmė, o
intensyvesnio stabdymo atveju gali susidaryti garų kamščiai ir, blokuojant
stabdžius, nestabdyti. Tai įvertinti ir imtis atitinkamų veiksmų reikėtų dar
prieš prasidedant žiemos sezonui, kuris neretai kelia iššūkių net ir itin
patyrusiems vairuotojams“, – apibendrina mokslininkas.
Kontaktai žiniasklaidai:
„Publicum“