Naujienos
Belaidžių įrenginių bumas: kas lėmė jų populiarumą?
„Tele2“ pardavimų statistika rodo,
kad šiais metais belaidžių ausinių pardavimai išaugo penktadaliu, o belaidžių
garso kolonėlių ir apsaugos kamerų pardavimai – trečdaliu. Šie išmanūs daiktai didelio populiarumo Lietuvoje sulaukė
vos prieš kelerius metus. Tačiau šiandien jie jau nebe prabangos prekė, o
kasdienybė, kuri išplečia pagrindinių, kasdien naudojamų prietaisų
funkcionalumą ir didina mobilumą.
„Vartotojai vertina mobilumą ir judėjimo laisvę, kurią
suteikia belaidžiai išmanieji įrenginiai. Dėl išaugusios pasiūlos ir
konkurencijos tarp įrenginių gamintojų, išmanūs daiktai, priedai ir aksesuarai šiandien yra labiau prieinami kiekvienam
žmogui“, – sako Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius Lietuvai ir
Baltijos šalims.
Belaides ausines renkasi dėl patogumo
Mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“
šių metų pardavimų duomenys atskleidė, kad belaidės (angl. „True Wireless“) ausinės
sudaro 60 proc. visų ausinių pardavimų. 20 proc. sudaro laidinės, o likusį 20
proc. – laidinės/„Bluetooth“ ausinės. Lyginant su praėjusiais metais, belaidžių
ausinių pardavimai išaugo 20 proc.
Prie belaidžių ausinių populiarumo augimo
prisidėjo ir tai, kad flagmanų gamintojai vis dažniau atsisako standartinės 3,
5 mm „Jack“ ausinių jungties. Šių ausinių pardavimų augimą paskatino ir „Apple“
sprendimas visiškai išimti ausines iš naujausių savo telefonų komplektacijos.
„Tele2“ salonuose ir internetinėje
parduotuvėje daugiausiai parduodama „JBL“ gamintojo ausinių. Jas vartotojai
renkasi dėl plataus asortimento ir gero kainos bei kokybės santykio. Antroje
vietoje atsidūrė „Samsung“ ausinės, kurias dažniausiai įsigyja „Samsung“
telefonų savininkai, praplėsdami savo turimų išmaniųjų įrenginių ekosistemą.
Trečioje vietoje dėl aukštesnės ausinių kainos lieka „Apple“. Tiesa, žvelgiant
į šių metų duomenis, „Apple“ ausinių pardavimo rodikliai jau beveik pasivijo
„Samsung“.
Ausines vartotojai dažniausiai
renkasi atsižvelgdami į savo turimą išmaniojo telefono modelį. Toks
pasirinkimas užtikrina didžiausią ausinių funkcionalumą ir geriausią vartojimo
patirtį. Belaidės ausinės vertinamos dėl patogumo ir laidų atsisakymo, lengvo
susijungimo su kitais išmaniaisiais įrenginiais (išmaniuoju telefonu ir
laikrodžiu) bei ištvermingos baterijos.
Daugiau investuojama į nešiojamas garso
kolonėles
Tendencingai auga ir belaidžių
kolonėlių pardavimai. Nuo pernai jų pardavimai padidėjo 30 proc. Be to, pirkėjai
linkę įsigyti brangesnius pirkinius ir investuoti į jų kokybę – kolonėlėms
įsigyti paprastai skiria nuo 100 iki 300 Eurų.
Populiariausios šiuo metu išlieka
lengvos ir mobilios „JBL“ belaidės garso kolonėlės. Jos sudaro 68 proc. visų šių metų belaidžių kolonėlių
pardavimų. 14 proc. iš jų sudaro vartotojų jau pamėgtos
elegantiškos, prabangios ir kokybiškos „Harman Kardon“ kolonėlės, kurios dažnai
perkamos namams ar dovanoms.
Didžiausias garso kolonėlių
pardavimų šuolis pastebimas vasarą ir prieš Kalėdas. Kategorijos augimui įtaką
daro ir tai, kad belaidės kolonėlės turi ypač talpią bateriją, jas patogu
nešiotis su savimi ir lengva suporuoti su išmaniuoju telefonu bei kitais
išmaniaisiais įrenginiais.
Išmaniosios stebėjimo kameros – dar
patogesnės naudoti
Lyginant su 2019 m., apsaugos kamerų pardavimai pakilo 30
proc. Šių metų spalį jau buvo pasiekti praėjusių metų išmaniųjų stebėjimo
kamerų pardavimų rodikliai. Tai susiję ne tik su augančia pasiūla ir
patraukliomis kainomis, bet ir paprastais naudoti techniniais sprendimais bei
internetinių duomenų pigimu.
Anksčiau kameras galėjo įdiegti tik
meistras ar kitas techniškai pasikaustęs žmogus. Šiandien dauguma belaidžių
apsaugos kamerų valdomos tiesiog išmaniuoju telefonu, per joms skirtą
aplikaciją. Vaizdo įrašai išsaugomi atminties kortelėje arba saugiai užšifruotuose
serveriuose, todėl prireikus galima bet kada juos peržiūrėti.
Kita šio segmento augimo priežastis
– įperkami interneto duomenys. Vaizdo perdavimui reikalingas spartus interneto
ryšys. Interneto paketai kasmet vis didėja, o jų kaina mažėja, todėl neriboti
interneto duomenys jau tapo visiems prieinama preke.
Daugiau informacijos:
Andrius Baranauskas
„Tele2“ korporacinės komunikacijos
direktorius Baltijos šalims
M +370 683 66319
@ andrius.baranauskas@tele2.com