Naujienos
Augink savarankišką vaiką: ką iš tiesų duoda Montessori žaidimai?
Kai vaikas ima tarti pirmuosius žodžius,
pirmą kartą pats apsiauna batus ar pasuka varžtelį medinėje lentelėje – tai ne
šiaip mielos akimirkos. Tai – savarankiškumo pradžia. O jei šias akimirkas
galėtume planuoti, kurti, skatinti kiekvieną dieną žaidžiant?
Montessori metodas: ne žaislų
kiekis, o jų esmė
Montessori žaislai nėra triukšmingi,
šviečiantys ar kalbantys. Jie – tylūs pagalbininkai, leidžiantys vaikui pats
pasiekti rezultatą. Medinės kaladėlės su įpjovomis, užsegamų sagų lentelės,
pilstymo indeliai, sensoriniai paviršiai – tai ne žaislai vardan užimtumo. Jie
padeda vaikui išmokti veikti, spręsti, išlaikyti dėmesį ir – svarbiausia –
tikėti savo jėgomis. Tokius kruopščiai atrinktus Montessori principu paremtus
žaislus Lietuvoje siūlo EDUKO
– jau daugiau nei dešimtmetį besispecializuojanti lavinamųjų priemonių srityje.
Tėvai vertina EDUKO ne tik dėl plačios pasiūlos, bet ir dėl aiškios misijos –
padėti vaikui augti savarankiškai, per kokybišką, prasmingą žaidimą.
Savarankiškumas – tai ne
kontrolės trūkumas
Dažnai girdime: „Jis dar mažas, jam reikia
pagalbos.“ Bet Montessori filosofijoje pagalba reiškia ne atlikti už vaiką, o
sudaryti sąlygas, kad jis galėtų padaryti pats. Žaidimas, kuriame vaikas pats
įveikia sunkumą, neša kur kas daugiau nei penkios minutės greito džiaugsmo su
įprastu žaislu. Čia ugdomas pasitikėjimas savimi, kantrybė ir atsakomybė už
rezultatą.
Paprasta žaidimų logika, kuri
keičia vaikystę
Montessori žaidimai moko per veiksmą.
Vaikas ne tik žino, kad 1 + 1 = 2, jis tai mato, sudėjęs du objektus. Ne tik
supranta, kas yra struktūra, bet pats ją konstruoja. O svarbiausia – jis tai
daro tada, kai pasiruošęs, be spaudimo, be palyginimų, be lūkesčių, kurių
neprašė.
Auginti savarankišką vaiką –
reiškia pasitikėti juo
Montessori žaidimų esmė – tai žinia vaikui: „Aš tavimi pasitikiu. Tu gali.“ Ir tas pasitikėjimas, perduodamas per medinę kaladėlę, užsegamą sagą ar spalvų rūšiavimo dėžutę, veikia stipriau nei žodžiai. Vaikas auga žinodamas, kad gali spręsti, klysti, taisyti ir judėti pirmyn be nuolatinio suaugusiųjų nurodymo.