Naujienos
5 patarimai: kaip neperdegti dirbant iš namų?
Darbas iš namų suteikia ne tik
malonių privalumų, bet ir kelia nemažai iššūkių. Tam, kad darbai vyktų
produktyviai, o jūsų laisvalaikis nenukentėtų, susikurkite stabilų dienos ritmą
ir pasitelkite naudingus išmanius sprendimus.
Jūsų dėmesiui – Arnoldas Lukošius, „Tele2
Inovacijų biuro“ ekspertas, dalijasi patarimais, kaip susikurti sveiką rutiną
efektyviam darbui namuose.
Patarimas Nr. 1: susikurkite patogią darbo erdvę. Išsirinkite šviesiausią namų vietą
savo darbo stalui, pasiruoškite reikalingus išmaniuosius įrenginius ir baldus.
Ant stalo stenkitės palaikyti minimalistišką tvarką – taip geriau sutelksite
dėmesį ir susikaupsite numatytoms užduotims.
Net jei darbo metu dažniausiai rašote el. laiškus ir redaguojate paprastus
dokumentus, vis tiek išbandykite specialų kompiuterio paaukštinimą, papildomą
klaviatūrą bei ergonomišką pelę ir jai skirtą kilimėlį – jūsų nugara jums
padėkos. Darbus ypač palengvins ir papildomas monitorius bei reguliuojamo
aukščio stalas.
Patarimas Nr. 2: suplanuokite savo
dieną. Bene svarbiausia produktyvios dienos taisyklė: tikslus dienos planas ir
pastovus ritmas. Neišgriūkite iš lovos paskutinę minutę prieš virtualų
susitikimą, miegokite bent po 7 valandas, susikurkite savo ryto ritualus,
pasižymėkite dienos darbus, apgalvokite, ką veiksite pertraukų metu. Specialistai
pataria pirmąsias darbo dienos valandas skirti daugiausiai susikaupimo
reikalaujančioms užduotims. Taip pat rekomenduojama vengti nuolatinio el.
pašto tikrinimo.
Ne paslaptis, kad dirbant iš namų
kyla daugiau pagundų atidėlioti svarbius darbus. Norint to išvengti, ypač
svarbu stengtis per daug nenukrypti nuo dienos plano. Darbų planavimui puikiai
tiks tokios darbų planavimo programos kaip asmeninio ar komandinio darbo organizavimo
aplikacija „Todoist“, planuoklis ir kalendorius „AnyDo“ arba užduočių sudarymo
ir priminimų programėlė „Tick Tick“.
Patarimas Nr. 3: darykite petraukas. Dirbant iš
namų nebelieka įprasto ėjimo į darbą ar susitikimus, todėl svarbu tai
kompensuoti. Tam, kad „neperdegtumėte“, tarp darbų, bent kas valandą, būtina
įtraukti reguliarias 5-10 min. petraukėles. Jų metu atsitraukite nuo darbo
vietos, pajudėkite, pasimankštinkite ar tiesiog pailsinkite akis. Ilgesnės
petraukos metu išeikite į lauką pasivaikščioti.
Trumpas
atsitraukimas nuo darbų padės pailsėti, pasiruošti naujoms užduotims ir išlikti
produktyviems. Nepamiršti atsistoti nuo darbo stalo jums gali padėti išmanieji
įrenginiai. Tokius priminimus jau turi dauguma išmaniųjų laikrodžių arba juos
galite nusistatyti patys savo išmaniajame telefone.
Sklandžiam
darbų atlikimui galite pasitelkti „pomodoro“ laiko planavimo principu sukurtas
aplikacijas, pavyzdžiui, „Be Focused“ ar „Focus To Do“. Jos skaičiuoja dirbant
praleistą laiką ir primena padaryti trumpą pertrauką atsikvėpimui. Laikas
suskirstomas 25 min. nepetraukiamo darbo ir 5 min. pauzei.
Patarimas Nr. 4: ugdykite susikaupimo įgūdžius. Nors
namie gali būti ne ką mažiau pašalinių dirgiklių nei biure, stenkitės atrasti
savo būdą susikaupti ir padaryti darbus iki galo. Atliekant užduotis, svarbu
vengti multitaskinimo – šokinėjimo nuo vieno darbo prie kito. Daug
geresnių rezultatų pasieksite, jei susikaupsite ties viena konkrečia užduotimi
ir tik ją atlikę, eisite prie kitos.
Susikaupti
gali padėti ir specialiai tam skirti muzikos grojaraščiai, kuriuos galite rasti
„Spotify“ ar „Youtube“ muzikos platformose. Jei namuose dirbate ne vienas,
susitarkite su namiškiais darbo ir poilsio valandas, o darbo metu naudokite
ausines su triukšmo slopinimo funkcija.
Susikoncentruoti
į darbus padės ir atsiribojimas nuo socialinių tinklų ar kitų interneto
svetainių, kurios jus atitraukia nuo darbo. Trumpam jas nuo savęs „užrakinti“
galite į savo „Chrome“ naršyklę įsidiegę „StayFocusd“ plėtinį. Jis leis
nustatyti naudojimosi laiko limitus pasirinktiems puslapiams.
Patarimas Nr. 5: kurkite ritualus su kolegomis. Net ir
įsisukę į savo darbus, nepamirškite ir toliau kurti ir palaikyti santykių su savo
kolegomis. Tai ne tik praskaidrins nuotaiką, sustiprins ryšius, bet ir padės
išlaikyti gerą emocinę sveikatą.
Bendraukite
per pamėgtas vaizdo konferencijas – „Zoom“, „Google Hangouts“, „Skype“,
„Microsoft Teams“, „Slack“ ar kitas. Susikurkite susirašinėjimo grupes
dažniausiai naudojamuose socialiniuose kanaluose, pavyzdžiui, „Facebook
Messenger“ ar „Whats App“. Taip pat įveskite naujas tradicijas: drauge užkandžiaukite,
žaiskite virtualius žaidimus, organizuokite minčių lietaus sesijas arba smagius
pokalbius ne darbo klausimais.
Daugiau informacijos:
Andrius Baranauskas
„Tele2“
korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims
M +370 683 66319