Naujienos

3 taisyklės inovatyviam verslui

2021-09-13
3 taisyklės inovatyviam verslui
Vizito į Vilnių besirengiantis naujosios kartos įmonių inovacijų ir verslumo ekspertas Slavo Tuleya per pastaruosius septynerius metus gyveno septyniose šalyse, kur konsultavo nekilnojamojo turto, komunalinių paslaugų ir automobilių pramonės verslo vadovus.

Šiandien ekspertą itin domina skaitmeninių technologijų įmonių prekių ženklai, paslaugų dizainas. Ekspertas garsėja tuo, kad padeda mažoms ir vidutinėms įmonėms augti ne procentais, o kartais.

Anot konsultanto, verslo vadovai turėtų nuspręsti, kodėl inovacijų reikia: ar taip bus tobulinamas pagrindinis pasiūlymas klientui, ar taip siekiama sukurti naują pridėtinę vertę ir užimti naujas rinkas. „Kai priimate sprendimą, kam ir kaip skirsite išteklius, turite pasirinkti, kokia bus jūsų verslo inovacijų kryptis“, – teigia S. Tuleya, kuris spalio mėnesį apsilankys Vilniuje kaip vienas iš SEB banko verslo augimo programos mažoms ir vidutinėms įmonėms lektorių.

SEB banko tvarumo vadovas Lietuvoje Audrius Rutkauskas pastebi, kad įmonės vis dažniau imasi inovacijų tvarumo srityje, suprasdamos ilgalaikę tokių sprendimų svarbą. „Produkto, paslaugos ar visos įmonės veiklos tvarumas yra suvokiamas ir kaip didesnė pridėtinė vertė, ir kaip nuolatinis verslo dalyvavimas sprendžiant visuomenei aktualias problemas, pavyzdžiui, klimato kaitos“, – teigia A. Rutkauskas, akcentuodamas, kad inovacijos tvarumo srityje įgyja vis didesnę reikšmę rengiant šiuolaikinio verslo strategijas.

Dėl augančios tvarumo inovacijų svarbos sutinka ir S. Tuleya, padedantis tarptautinėms bendrovėms pritaikyti metodikas ir sukurti vidines inovacijų laboratorijas, kurios tampa verslo plėtros varikliais. Jis akcentuoja, kad įmonės, kurios nežino, kur ir kokias inovacijas galėtų taikyti, visada rizikuoja išleisti pinigus be apčiuopiamų rezultatų arba dar blogiau – skiria per daug dėmesio ir pajėgumų nesvarbiems dalykams, todėl nublanksta pagrindinio pasiūlymo pranašumai.

3 taisyklės verslui

Pasakodamas apie tai, kaip įmonėms tinkamai pristatyti savo pasiūlymus ir patenkinti nuolat besikeičiančius klientų poreikius, S. Tuleya atkreipia dėmesį į tris taisykles, kurių laikosi inovatyvus verslas.

„Pirma, dėmesys vartotojui. Labai svarbu pažinti savo auditoriją ir ugdyti įžvalgas, kurios būtų naudingos priimant sprendimus. Būtent tai leidžia suprasti vartotojų elgseną, jų poreikių kaitą ir motyvus.

Antra, nuolatinis cikliškumas. Nėra prasmės kažką kurti ir statyti metų metus išleidžiant milijonus, kad atrastum, jog sprendimas nėra aktualus, o greitesni konkurentai jus jau aplenkė.

Trečia, organizacija, rinka ir sprendimo taiklumas. Didelės organizacijos dažnai yra tarsi tanklaiviai, kurie negali staigiai manevruoti, t. y. dėl sudėtingų vidaus procesų ir reglamentų greitai pritaikyti puikių idėjų. Taigi reikia suvokti realias savo organizacijos galimybes ir siekti pusiausvyros, kuri padėtų tinkamai reaguoti į rinkos poreikius, kad inovacijos neišsikvėptų“, – dėsto S. Tuleya.

Pandemija suteikė vertingų pamokų

Pastaruoju metu inovacijų ekspertas praleidžia itin daug laiko dirbdamas su automobilių pramonės ir energetikos bendrovėmis, kurios rinkose užima tvirtas pozicijas, tačiau naujovių klausimas joms vis tiek yra aktualus. Lyderės įmonės nuolat mąsto apie inovacijas, taip stengdamosi nepraleisti dinamiškoje aplinkoje atsiveriančių galimybių.

Pašnekovo teigimu, įtampos ir nežinomybės laikotarpiai šiuolaikines įmones priverčia atsakyti į klausimą, ką jos laiko inovacija. „Vienoms bendrovėms tai reiškia pagrindinio pasiūlymo tobulinimą kuriant geresnę vartotojų patirtį ir pristatant naujus privalumus. O, pavyzdžiui, startuoliai inovacijas vertina kaip galimybę industrijoje sukelti virsmą. Apskritai inovacija yra pastangos kažką pagerinti: kalbant verslo kalba, tai galėtų reikšti naujų klientų pritraukimą, didesnę klientui suteikiamą vertę, naują rinką, būdą sutaupyti, geresnę vartotojų patirtį, tvaresnį arba taisykles rinkoje keičiantį verslo modelį“, – dėsto SEB banko programos lektorius.

Svarbiausias patarimas – pradėti jau dabar

Pasak eksperto, sėkmingas inovacijas įvairiose šalyse lemia tas pats principas – kai nustatoma ir tiksliai pataikoma į aktualią problemą, o ne pateikiamas aplinkkelio planas. „Problema, sprendimas, tinkamumas rinkai ir puikus plano išpildymas“, – sėkmingos inovacijos ypatumus vardija S. Tuleya.

Jis pabrėžia, kad net ir geriausia idėja yra patvirtinama tik tada, kai klientas atveria piniginę. „Nuolatinis tobulinimas ir bandymai realiomis sąlygomis yra vienintelis būdas pasiekti proveržį. Nenorėkite visko iš karto. Atidžiai mokykitės iš savo patirties ir nebijokite nepasiteisinusių sprendimų išmesti į šiukšlių dėžę“, – apibendrina ekspertas.

Naujosios kartos įmonių inovacijų ir verslumo ekspertas S. Tuleya savo paskaitą Vilniuje surengs spalio 13 dieną. Ekspertas dalinsis savo patirtimi, kurią sukaupė kurdamas tarptautines inovacijų laboratorijas nuo Vokietijos ir Jungtinės Karalystės iki Kinijos ir Saudo Arabijos.

Į šių metų programą įmonės kviečiamos registruotis iki rugsėjo 17 dienos.

Programos metu vyks šešios teminės viešos paskaitos, kuriose bus suteikiama teorinių ir praktiškai versle pritaikomų žinių. Tik programos dalyviams bus skirti individualūs susitikimai su ekspertais, seminarai ir užduotys. Paskaitų ir seminarų temos – nuo idėjos įvertinimo iki jos įgyvendinimo. Galiausiai programą vainikuos keturi pažangos vertinimo renginiai su Lietuvos verslo lyderiais – mentoriais.

Verslosavaite.lt

Svetainė yra atnaujinama. Galimi smulkūs nesklandumai.