Naujienos
„Tele2“ vadovas P. Masiulis: klientui svarbiausia sprendimus gauti čia ir dabar
Kovo 19-oji – Kliento diena, kuri pirmą kartą 2010 m.
paminėta ne kur kitur, o Lietuvoje. Jau po poros metų šventė pradėta švęsti
tarptautiniu mastu daugiau nei 19-oje šalių. „Tele2“ vadovas Petras Masiulis
sako, kad klientų pasitikėjimas ir stabilus jų skaičiaus augimas priklauso nuo vidinių
įmonės vertybių ir gebėjimo valdyti klientų patirtis.
„Versle, kaip ir gyvenime svarbiausia – žmonės. Todėl „Tele2“
kiekvienas klientas, pirmiausia, yra žmogus, kuris susiduria su kasdieniais
iššūkiais. Per pandemiją pamatėme, kad aktyvių pardavimų keitimas į pagalbą bei
sprendimus „čia ir dabar“ lėmė išaugusius klientų skaičius ir didesnį jų
pasitenkinimą“, – sakė Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius
Baltijos šalims ir Lietuvai.
Greitų
sprendimų galia
Ypač per pirmąjį
karantiną išryškėjo įmonių gebėjimas mobilizuotis, veikti greitai ir
nedvejojant. Kiekvieną naują dieną vakarykštis sprendimas jau būdavo
nebeveiksmingas, o efektyvių sprendimų klientai laukė čia ir dabar.
Tokiomis
aplinkybėmis gelbėjimosi ratu tampa vidinė įmonės kultūra. Svarbu, kad kultūra būtų
orientuota į greitą sprendimų priėmimą be vadovų įsiterpimo, asmeninę
atsakomybę ir aktyvų klientų problemų sprendimą. Taip ne tik išlaisvinami
talentai, bet ir išlaikomas lankstumas bei operatyvumas. Būtent lankstumo ir
operatyvaus aptarnavimo klientai dabar tikisi labiausiai.
Dėl šios
priežasties „Tele2“ jau ilgus metus darbuotojai skatinami veikti sprintais,
drąsiai klysti, o iš klaidų mokytis.
„Tokia
kultūra motyvuoja darbuotojus savo noru nužengti extra mylią.
Pavyzdžiui, inicijuoti naujus, pandemijai pritaikytus darbo modelius, po darbo
valandų padėti klientui aktyvuoti įrenginį ar net asmeniškai pristatyti
užsakytą prekę į namus. Pavyzdžiai išties įkvepiantys ir džiuginantys abi puses“,
– patirtimi dalinasi P. Masiulis.
Komunikacinis
tiltas tarp įmonės ir kliento
Kitas svarbus
dalykas klientų patirties valdyme – efektyvių komunikacijos kanalų tarp kliento
ir įmonės užtikrinimas. Tokie sprendimai, kaip dirbtinio intelekto ar skambučių
centro konsultacijos, tampa pagrindiniais įrankiais siekiant atsidurti ten, kur
yra klientas. Be to, studijos rodo, kad 7 iš 10 vartotojų kliento patirtį
įvardina kaip vieną reikšmingiausių faktorių pirkimo sprendimo priėmime.
„Aptarnaujame
kiek daugiau nei pusę rinkos. Per karantiną dideliu iššūkiu tapo ypač išaugę skambučių
centro srautai. Tai skatina dar labiau mobilizuotis ir ieškoti naujų procesų
optimizavimo būdų“, – sakė P. Masiulis.
Palyginimui,
„Tele2“ skambučių centras prieš pirmąjį karantiną sulaukdavo per 75 tūkst.
klientų skambučių per mėnesį. Tuo tarpu per karantiną šis skaičius padvigubėjo.
Tam, kad klientų aptarnavimas telefonu vyktų be trikdžių, nuspręsta plėsti
skambučių centro komandą bei pasitelkti dirbtinio intelekto konsultantę „Rūtą“.
„Rūta“, pradėjusi
veikti „Tele2“ savitarnos svetainėje kiek daugiau nei prieš mėnesį, sparčiai
tobulėja ir jau išmoko atsakyti į daugiau nei 1400 naujų klausimų. Ji
pasiekiama visą parą, per pusantro mėnesio aptarnavo virš 25 tūkst. klientų, o
jos vertinimas viršijo rinkoje vyraujančių analogiškų asistentų vertinimo
vidurkį.
Pasak vadovo, mažoje įmonėje nebūtina diegti sudėtingais
algoritmais grįstą dirbtinio intelekto asistentą. Dažnai pakanka tokių paprastų
sprendimų, kaip „Messenger“ asistentas įmonės „Facebook“ profilyje arba nepasiekiamo
darbuotojo skambučių peradresavimas kitam kolegai ir pan. Svarbiausia yra pats
principas – būti visados lengvai pasiekiamais kiekvienam klientui.
Tiesti
pagalbos, o ne pardavimų ranką
Kritinėse šalies
ekonomikos situacijose pirmoji verslo reakcija turėtų būti ne pardavimų siekis,
o pagalba siūlant sprendimus, kurių klientams tuo metu reikia labiausiai.
„Per pirmąjį
karantiną verslams, kurie dar nebuvo „Tele2“ klientai, pasiūlėme susistabdyti
turimas ryšio paslaugas ir nemokamai 3 mėn. jas išbandyti mūsų tinkle. Didelei
nuostabai – didžioji klientų dalis paslaugas pratęsė ir po 3 mėn.“, – prisimena
P. Masiulis.
Kitos įmonės
taip pat rodė įkvepiančius pavyzdžius per karantiną siūlydamos savo paslaugas
išbandyti pigiau, patogiau ar nemokamai. Pavyzdžiui, baldų gamintojai pradėjo siųsti medžiagų pavyzdžius tiesiai
į klientų namus bei rengti nuotolines vaizdo konsultacijas tiesiogiai iš
salonų. Patalpų savininkai atidėjo ar sumažino nuomos mokesčius ir pan. Ši
pagalba neliko nepastebėta klientų, o verslams ilgainiui atsipirko keleriopai.
Daugiau informacijos:
Andrius Baranauskas
„Tele2“
korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims
M +370 683 66319
@ andrius.baranauskas@tele2.com