Naujienos
„Maximos“ programėlei – dveji: kaip sekasi užsitarnauti pirkėjų prielankumą?
Skaitmeninės technologijos sparčiai keičia vartotojų
įpročius, o be išmaniųjų programėlių klientai vis dažniau neapsieina net ir
užsukę į parduotuves kasdienių maisto produktų. Tai rodo lietuviško prekybos
tinklo „Maxima“ mobiliosios programėlės MAXIMA parsisiuntimų duomenys. Vasarį
programėlei sukanka dveji. Per šį laiką mobiliąją prekybos tinklo programėlę
jau spėjo parsisiųsti 177,7 tūkst. šalies vartotojų. Pastebima, jog programėlė
vis sparčiau prisideda keičiant įprastas plastikines lojalumo korteles į
virtualias ir tampa pagrindiniu būdu naudotis jų suteikiamomis galimybėmis.
Lojalumo kortelės naudos keliasi į telefonus
Anot Ernestos Dapkienės, prekybos tinklo „Maxima“
komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorės, Lietuvos vartotojai yra
imlūs mažmeninės prekybos naujovėms. Tai rodo inovatyvių savitarnos skenavimo
sprendimų prigijimas, prekybos tinklo programėlės naudojimo aktyvumas. Vis
didesnė dalis vartotojų programėlę renkasi vietoj tradicinės lojalumo kortelės.
Net 93 proc. „Maximos“ programėlę į telefonus
parsisiuntusių vartotojų ją yra susieję su turima „Ačiū“ kortele, o atitinkamai
25 proc. programėlėje yra susikūrę virtualią lojalumo kortelę. Tai reiškia, kad
jie gali naudotis visomis „Ačiū“ kortelės turėtojams taikomomis akcijomis ir kaupti
„Maximos“ pinigus paprasčiausiai savo telefone – be būtinybės su savimi
nešiotis plastikinę kortelę.
„Į programėlę telefone yra perkeltos visos lojalumo
kortelės naudos, o kartu jos yra integruotos su kitais privalumais –
pavyzdžiui, galimybe patogiai rasti taikomų akcijų sąrašą ar atsiskaityti už
pirkinius. Dėl to išmaniuoju telefonu kasdienybėje vis didesne dalimi
besikliaujantiems šiandienos vartotojams tai tampa patrauklia įprastų lojalumo
kortelių alternatyva. Maža to, mobilioji programėlė leidžia pasiekti ir tą
pirkėjų segmentą, kuris lojalumo kortelėmis iki šiol visai nesinaudojo, tačiau
vertina „Maximos“ programėlės suteikiamas galimybes“, – sako E. Dapkienė.
Naudotojų aktyvumą padidino pandemija
E. Dapkienės teigimu, aktyvių prekybos tinklo programėlės
naudotojų skaičius kiekvieną savaitę išauga bent 2 proc., o bendrai siekia
14-25 tūkst. unikalių vartotojų per dieną. Per mėnesį programėlę bent kartą
atidaro apie 100 tūkst. vartotojų – daugiau kaip pusė visų ją parsisiuntusių.
„Programėlės vartotojų įsitraukimą liudija ir tai, kad
vidutiniškai net apie 70 proc. „Maximos“ klientų asmeninius pasiūlymas
aktyvuoja naudodamiesi būtent mobiliąja programėle. Be to, vis daugiau
programėlės naudotojų tiesiogiai per ją atsiskaito už pirkinius. Prognozuojame,
kad ateityje ši klientų dalis toliau augs, nes vartotojams yra itin patogu viena
programėle kasoje nuskenuoti QR nuolaidų kodą ir iš karto atsiskaityti už
pirkinius“, – sako E. Dapkienė.
Prekybos tinklo atstovė pažymi, kad specialių QR kodo
nuskaitymų skaičius itin išaugo pandemijos metu, kuomet siekdami apsipirkti
saugiai gyventojai stengėsi parduotuvėse kaip įmanoma labiau išvengti
socialinio kontakto, kuo mažiau liesti įvairius paviršius.
„Pažymėtina ir tai, kad vidutinis programėlės naudotojų
prekių krepšelio dydis yra 25 proc. didesnis nei kitų lojalių klientų. Tai bent
iš dalies gali būti sietina su tuo, kad šie pirkėjai dažniau pamato ir pasinaudoja
specialiais pasiūlymais. Be abejo, šiuo atveju svarbu atkreipti dėmesį ir į
tai, kad dėl pandemijos pirkėjų krepšelis taip pat pradėtas planuoti ilgesniam
laikui“, – sako E. Dapkienė.
Jaunimo atsiliepimai – geriausi
Kaip detalizuoja E. Dapkienė, didžiausią dalį (35 proc.)
„Maximos“ programėlės naudotojų sudaro 25-34 metų amžiaus pirkėjai, tačiau
sprendimu naudojasi labai įvairaus amžiaus klientai – nuo tik pilnametystės
sulaukusių ir lojalumo programa galinčių pradėti naudotis gyventojų iki garbaus
amžiaus senjorų. Dažniausiai programėle naudojasi didmiesčių gyventojai, o šiuo
požiūriu išsiskiria Vilnius, kur gyvena trečdalis programėlės naudotojų.
„Be abejo, naujovės sparčiausiai prigyja didmiesčiuose,
tačiau tikimės, kad programėlės naudotojų skaičius nuosekliai augs visoje
Lietuvoje. Dabartinių naudotojų atsiliepimai leidžia to tikėtis. Pavyzdžiui, didžiausią
augimo potencialą turinčioje jauniausių – 18-25 metų amžiaus – gyventojų
grupėje, kaip parodė mūsų atliktas tyrimas, programėlė vertinama 9,1 balo. Tai
yra išties labai geras rodiklis. Bendrai visose amžiaus grupėse programėlė
įvertinta 8,4 balo – taip pat geras įvertinimas, rodantis, kad dar turime
erdvės tobulėjimui“, – pažymi E. Dapkienė.
Pirkėjams – galimybė daugiau sutaupyti
Prekybos tinklo atstovė neslepia, kad labiausiai pirkėjus
naudotis programėle skatina akcijos ir specialūs pasiūlymai, kurie taikomi tik
nuskenavus programėle QR kodą. Tokius pasiūlymus pirkėjai gauna kiekvieną
savaitę. Be to, ketvirtadieniais-sekmadieniais perkant daugiau kaip už 30 eurų
ir skenuojant QR kodą visam prekių krepšeliui yra taikoma 10 proc. nuolaida.
„Suprantama, kad pirkėjams nuolaidos ir akcijos yra ypač
aktualu. Juk tokia ir yra lojalumo programų esmė – už lojalumą klientams
atsidėkoti papildoma verte. Dėl to individualizuotoms ir bendroms akcijoms bei
pasiūlymams, kurie būtų vertingi pirkėjams, skiriame išties daug dėmesio. Mobiliosios
programėlės dviejų metų gimtadienį taip pat pažymime specialia akcija. Joje
automatiškai dalyvauja visi vasario 18-28 dienomis mūsų parduotuvėse apsipirkę
ir QR kodus prie kasų nuskenavę klientai. Iš jų bus atrinkta 110 laimėtojų, į
kurių virtualias „Ačiū“ korteles pervesime po 20 „Maximos“ pinigų kitiems
apsipirkimams“, – pasakoja E. Dapkienė.
Programėlė toliau tobulinama
Tiesa, jos teigimu, akcijos toli gražu nėra vienintelė
programėlės naudotojų vertinama nauda. Kaip rodo „Maximos“ atliktas tyrimas,
pirkėjams labai svarbu ir tai, kad naudodamiesi programėle jie gali nesinešioti
piniginės, patogiai matyti savo apsipirkimų ir išlaidų istoriją, sekti akcijas,
suteikiamas nuolaidas ir sukauptus „Maximos“ pinigus.
„Per dvejus metus nuveikta išties nemažai, kad pirkėjai
savo išmaniajame telefone norėtų turėti ir naudotųsi „Maximos“ kortele, tačiau
vietoje nestovime. Šiuo metu esame išsikėlę tikslą toliau didinti aktyvių
programėlės naudotojų dalį, supažindinti pirkėjus su jos suteikiamais
privalumais. Dirbame siekdami plėsti programėlės funkcionalumus ir didindami
jos patrauklumą vartotojams. Visa tai leidžia inovatyviomis priemonėmis didinti
pirkėjų lojalumą ir daro jų apsipirkimus dar patogesnius“, – įsitikinusi E.
Dapkienė.
Apie tyrimą
Internetinė lojalių „Maximos“ klientų apklausa buvo atlikta
2020 m. rugpjūčio 10-25 dienomis. Apklausos imtį sudarė 4052 atsitiktinai
atrinkti „Maximos“ klientai užsiregistravę AČIŪ paskyroje ir sutinkantys gauti
rinkodarinius pasiūlymus el. paštu.
Apie prekybos
tinklą „Maxima“
Tradicinės
lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač
lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra
didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei
didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei
pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba daugiau nei 13 tūkst.
darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.
Daugiau informacijos
Ernesta Dapkienė
„Maximos“
Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė
Mob. +370 611
43548
El. paštas ernesta.dapkiene@maxima.lt