Gruodžio 14 d., Penktadienis

Top 5 patarimai dyzelinių automobilių savininkams prasidėjus šalčiams

Paskelbta: 2018-11-21 08:27:31, paimta iš www.verslosavaite.lt

Pirmoji šalna, ir rytinis žadintuvas tampa ne laikrodis, o ryte neužkuriamo dyzelinio automobilio garsas. Pirmasis vaizdas pro langą, tai kaimynai, susirūpinusiais veidais ieškantys būdų, kaip užkurti automobilį.
Pirmoji šalna, ir rytinis žadintuvas tampa ne laikrodis, o ryte neužkuriamo dyzelinio automobilio garsas. Pirmasis vaizdas pro langą, tai kaimynai, susirūpinusiais veidais ieškantys būdų, kaip užkurti automobilį.

Matytas vaizdas? O ar žinote, ką reikia daryti, kad nepatektumėte į tokią keblią situaciją?

TOP 5 patarimai dyzelinių automobilių savininkams prieš žiemą, kad rytais automobilis užsivestų iš pirmo karto. Patirtimi ir įžvalgomis sutiko pasidalinti, daugiau nei 20 metų darbo patirtį su dyzelinių automobilių kuro sistemų ypatumais turintis, dyzelių remonto centrų „Autura“ direktorius Audrius Trapulionis.

1 patarimas - Patikrinti pakaitinimo žvakes, žvaklaidžius, pakaitinimo žvakių rėlę. Tam, kad išvengtumėte streso dėl ryte sunkiai besikuriančio/ neužsikuriančio automobilio, žvakių patikra – tai tas darbas, kuris turėtų būti atliekamas, dar iki tol, kol termometro stulpelis nenukrito žemiau +5 laipsnių.

„Kai kurių dyzelinių automobilių variklio ir kuro sistema, tokia, kad, pakaitinimo žvakių automobilis nejungia ir jų nenaudoja tol, kol oro temperatūra aukštesnė nei 5 laipsniai šilumos, todėl dažniausiai visi žvakių „negalavimai“ išlenda tik tada, kai atšąla. Tad kiekvienam dyzelinio automobilio savininkui rekomenduojama pakaitinimo žvakes tikrinti gerokai prieš žiemą” – pasakojo dyzelservisų „Autura” direktorius Audrius Trapulionis.

Kodėl žvakes reikia keisti visas? Pakaitinimo žvakių patikra vyksta keliais etapais. Pirmiausia žvakės patikrinamos ampermetru, įprastai vadinamu testeriu. Tuo pačiu patikrinama žvaklaidžiai, bei pakaitinimo žvakių rėlė.

Net jei ampermetras rodo, kad žvakės gana geros, bet klientas sako, kad jos keistos seniai, mes būtinai rekomenduojame jas keisti visas ir iš karto, nes senos žvakės kaista lėčiau ir neįkaista tiek kiek reikia, arba visos įkaista per skirtingą laiką, todėl ir rezultatas toks – blogai besikuriantis automobilis” – kalbėjo pašnekovas.

Pasak autoserviso vadovo, taip pat svarbu įsidėmėti, kad sugedus nors ir vienai pakaitinimo žvakei, rekomenduojama pakeisti visas. Taip automobilio savininkas bus tikras, kad atėjus žiemai, nesuges ir likusios žvakės, jam nereiks baimintis dėl automobilio užsikūrimo, išvengs bereikalingo streso dėl pakartotinio lankymosi servise, bei sutaupys.

2 patarimas - Pakeisti kuro filtrą. Kai kuriems vairuotojams kyla klausimas – kodėl reikia jį keisti, kaip dažnai? Kuro filtras ypatingai svarbi automobilio kuro sistemos ir tinkamo variklio darbo dalis, kadangi jo paskirtis filtruoti/ išvalyti kurą, kuris patenka į degalų tiekimo sistemą. Jei automobilis rytais blogiau kuriasi, ar pastebėjote, kad pakilo kuro sąnaudos, sumažėjo trauka, ar kelionės metu automobilis trukčioja, taip automobilis savininkui primena, kad laikas kreiptis pas specialistus.

Kaip dažnai reikia keisti kuro filtrą? Serviso specialistai kuro filtrą rekomenduoja keisti kas 10 tūkst. kilometrų. Tačiau jei per metus nuvažiuojate mažiau nei rekomenduojamas kilometražas, kuro filtrą būtina keisti kas metus, ir patartina prieš šaltąjį sezoną, nes stipriau paspaudus šaltukui, kuro filtre esantis vandens likutis ir kondensatas užšąla, tad visai to nenorėdami, pateksite į ryte neužkurto automobilio savininkų sąrašus.

3 patarimas - Pakeisti tepalus. Tepalų keitimo nepavyks išvengti nei vienam automobilio savininkui, nes pavėluotai keičiami tepalai, yra viena turbinų gedimo ar kalančių variklio kompensatorių, blogo kūrimosi, ir padidėjusių kuro sąnaudų priežasčių.

Kodėl seni tepalai blogai? Seni nusidėvėję tepalai automobilyje kaupiasi nuosėdų pavidalu, todėl apneša vidines detales, ko pasekmė – užstrigę tepaliniai žiedai, ir deginami tepalai. O toks automobilis ypač jautrus intensyvioms sąlygom, pavyzdžiui ilgoms kelionėms, aukštoms variklio apsukoms, šaltam orui.

O kada laikas keisti tepalus? Bendra rekomendacija dyzeliniams automobiliams tepalus keisti kas 10-15 tūkst. kilometrų. Taip pat galioja laiko taisyklė – jei per metus nuvažiuojate mažiau nei numato tepalų keitimo rekomendacijos, tepalus patariama keisti kartą per metus, prieš ilgas keliones ir prieš žiemą.

„Mūsų klientams gana dažnai kyla dvejonių ar nusipirkus automobilį reikia pasikeisti tepalus. Atminkite – reikia, nes Jūs negalite būti tikri, kada pardavėjas keitė tepalus, ar keitė filtrą, ar pakeitė tarpines, ar supylė tinkamo klampumo ir kokybiškus tepalus”, – kalbėjo dyzelių specialistas Audrius Trapulionis.

Kuo skiriasi tepalai žiemai, nuo tepalų vasarai? Atsakymas – klampumu. Paanalizuokime žymėjimą 10W40. Pirmasis skaičius prieš raidę W reiškia šalto tepalo klampumą, antrasis skaičius nurodo tepalų klampumą, kai darbinė temperatūra 100 °C.

Kuo skaičius mažesnis, tuo tepalas yra skystesnis šaltame ore. Ir reziumė toks, kad kuo tepalai žiemą skystesni, tuo lengviau sukamas starteris, taip tampa geresnis variklio sutepimas, ir mažesnės tepalo sąnaudos.

Svarbu įsidėmėti, kad skystesnis tepalas gali netikti seniems, nusidėvėjusiems varikliams, kurių tepalo pralaidumas į išorę daug didesnis. Todėl prieš įsigyjant tepalus ir tepalų filtrą, visada rekomenduojama pasitarti su serviso meistru, ar tepalų pardavėju, kad atsižvelgdami į Jūsų konkretaus automobilio markę, modelį, pagaminimo metus ir kitus niuansus, išrinktų Jūsų automobiliui tinkamiausią variantą.

4 patarimas - Patikrinti akumuliatorių. Jei pastebėjote, kad kuriant automobilį starteris lėčiau suka, jau reikėtų sunerimti. Mažai nusilpusiam akumuliatoriui pasikrauti užtenka palikti įjungtą automobilį 20-30 minučių. Na, o jei ir sekantis automobilio užvedimas prasidėjo vos sukamu akumuliatoriumi, tuomet atėjo metas akumuliatorių tikrinti.

Kaip vyksta akumuliatoriaus patikra? Akumuliatoriaus patikrai galite kreiptis į autoservisą, arba tai gali atlikti ir pats automobilio savininkas. Pakanka įsigyti voltmetrą. Jei voltmetras rodo žemesnę nei 12,5-12,6 įtampą, tai reiškia, kad akumuliatorių laikas krauti.

Visiškai iškrautas akumuliatorius kraunamas ne trumpiau nei 20 valandų. Jei po tinkamo įkrovimo laiko akumuliatoriaus kroviklis rodo, kad akumuliatorius nepasikrovė, laikas dairytis naujo.

Naujo akumuliatoriaus Jums prireiks ir tuomet, jei akumuliatorių rasite jau užšalusį. O tam, kad išvengtumėte akumuliatoriaus išsikrovimo problemų, atminkite, kad akumuliatoriaus baterija išeikvotą energiją atstato po 20 minučių generatoriaus darbo. Tad žiemą laiką pasiplanuokite taip, kad užkurto automobilio nenutrūkstamas variklio darbo laikas būtų ne trumpesnis nei 20 minučių.

5 patarimas - Pilti žiemai pritaikytą dyzelinį kurą. Lietuvoje arktinės specifikacijos dyzelinas pradedamas pardavinėti nuo lapkričio antros pusės. Užsukus į degalinę, jį lengvai atpažinsite dėl žymėjimo viena arba dviem snaigėmis. Viena snaige žymimas pirmos arktinės klasės žieminis dyzelinas, kuris neužšąla iki -26 laipsnių, analogiškai dvi snaigės reiškia, kad tai antros arktinės klasės dyzelinas, neužšąlantis iki -32 laipsnių.

Kodėl svarbu pilti žieminį dyzelinį kurą? Įprastas dyzelinis kuras, dar kitaip vadinamas tarpiniu arba vasariniu, jautrus žemesnei aplinkos temperatūrai, nes vos tik prasideda šalnos, pradeda kristalizuotis parafinai. Susikristalizavę parafinai užkemša kuro filtrą ir taip sutrikdo variklio darbą. Sutrikdytas variklio darbas – blogai besikuriantis automobilis.

Laiku patikrinę savo automobilio būklę prieš žiemą, ne tik išvengsite papildomų rūpesčių, bet ir apsaugosite save ir savo artimuosius nuo nereikalingo streso.