Balandžio 24 d., Trečiadienis



D. Juravičius: „Socialinis ir socialiai atsakingas verslas – ne tas pats“

Paskelbta: 2019-04-12 10:39:40, paimta iš www.verslosavaite.lt

10 tūkst. vaikų, saugesnių internete – tokį tikslą išsikėlė Darius Juravičius, vieną dieną supratęs, kad apie pavojus virtualiame pasaulyje edukuoti reikia ne tik mažamečius, bet ir jų tėvus.
10 tūkst. vaikų, saugesnių internete – tokį tikslą išsikėlė Darius Juravičius, vieną dieną supratęs, kad apie pavojus virtualiame pasaulyje edukuoti reikia ne tik mažamečius, bet ir jų tėvus.

Šia idėja prieš metus patikėjo ir organizacijos „Reach for Change“ rengiamo konkurso „Talentas keisti“ komisija, kuri jos autoriui skyrė finansinę paramą ir įtraukė į inkubatoriaus programą.

„Vaikų saugumas internete yra visiškai nauja užduotis šiuolaikiniams tėvams, ankstesnėms kartoms ji nebuvo aktuali. Patyčios, netinkamas turinys, virtualūs persekiotojai – tai tik dalis virtualiame pasaulyje tykančių povojų, kuriuos atpažinti vaikus turi išmokyti suaugusieji. Problema buvo ta, kad iki šiol trūko įrankio, galinčio padėti tai daryti“, – pasakojo du vaikus auginantis D. Juravičius

Beieškant sprendimo, D. Juravičiui kilo mintis pačiam sukurti virtualią erdvę, kurioje vaikams patrauklia forma būtų pateikiami saugaus elgesio internete patarimai, o be nemokamo turinio sistema siūlytų ir apdovanojimus už išlaikytus testus, kuriuos vaikams nupirktų tėvai. Ši išmani idėja minėtame konkurse laimėjo „Tele2“ įsteigtą 20 tūkst. prizą ir jau praėjusių metų pabaigoje tapo realia mokymų platforma „Moki-Moku“.

„Džiaugiuosi, kad su šia iniciatyva jau pavyko atkreipti visuomenės dėmesį į vaikų saugumo internete problemą: platformos testus spręsti mokiniams užduoda mokytojai, ja naudotis jau galima ir Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje esančiame terminale, o svarbiausia – testai yra savarankiškai sprendžiami atskirose šeimose.

Konkursas šiuo metu ir vėl vyksta, todėl kiekvieną, turintį idėją, galinčią prisidėti prie vaikų gerovės, raginu dalyvauti“, – sakė pašnekovas.

Konkursą „Talentas keisti“ mažiausiai kartą per metus skelbia organizacija „Reach for Change“. Pagrindiniai jo partneriai yra „Tele2“ ir „TV3“, o šiemet rėmėjų gretas papildė ir Šiaurės ministrų tarybos biuras. Trijų geriausiųjų socialinio verslo, galinčio kurti geresnį pasaulį vaikams, idėjų autoriai gauna finansinę arba ekspertinę paramą.

Socialinis verslas – Lietuvoje vis dar naujiena

Platformos „Moki-Moku“ įkūrėjo planuose – įvairesnių, su sveika gyvensena susijusių temų integravimas ir platesnis apdovanojimų pasirinkimas. Tačiau, anot D. Juravičiaus, plėtrą lėtina visuomenėje dar egzistuojanti bazinių žinių apie socialinį verslą spraga.

„Jau teko ne kartą susidurti su iššūkiu potencialiems rėmėjams paaiškinti, kas yra socialinis verslas apskritai. Žmonėms atrodo, kad tokia veikla turėtų būti nemokama. Tuomet primenu, kad socialinis verslas – nėra savanorystė arba socialiai atsakingas verslas, kuris be pagrindinės komercinės veiklos, papildomai investuoja ir į gerus darbus. Socialinis verslas savaime yra orientuotas į visuomenės gerovę ir gali uždirbti, kad į ją investuotų dar daugiau“, – patirtimi dalijosi D. Juravičius.

Tačiau D. Juravičius nusiteikęs optimistiškai, o profesionalių patarimų ir paramos nuolat kreipiasi į konkurso inkubatoriaus ekspertus.

„Be pradinio finansavimo, konkursas „Talentas keisti“ man suteikė galimybę dalyvauti ir inkubatoriaus programoje. Čia gaunamos konsultacijos, ekspertų įžvalgos ir patarimai ne tik padeda kasdienėje veikloje, tačiau ir suteikia drąsos, įkvepia toliau augti bei tobulėti“, – sakė D. Juravičius.

Verslosavaite.lt